Moedeloos, Svp hulp!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hallo,

Ik heb een probleem met een computer waarbij, bij de opstart, vaak een blauw scherm te voorschijn komt.
De volgende acties zijn genomen:
- Alle hardwareonderdelen in huis vervangen. Dit via +/- 5 x een bezoek van de leverancier.
- Computer is daarna meegnomen naar de leverancier en werkte daar perfect.
- Computer is op de verdieping neergezet (staat normaal op de begane grond) en werkte prima.
- Stopcontact beneden is aangesloten op de electra-groep waar deze op de verdieping goed op werkte.

Na dit alles is het probleem nog steeds niet opgelost???

Ik kan alleen nog bedenken dat er iets in de ruimte is dat invloed heeft op de computer. De TV en radio in een naastliggende ruimte is uit het stopcontact gehaald maar ook dit helpt niets.

Wie heeft nog een suggestie?
Deze zijn VAN HARTE welkom!!

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Pieter-Jan Verheijen

Is het een stopcontact met aarding dit zou vereist zijn voor pc's .
hier hebben al verschillende mensen probs mee gehad.
Of is de aarding in het stopcontact niet aangesloten.

Misschien is het handig als je vermeldt wat er op dat blauwe scherm staat... Misschien staat er nog iets in configuratiescherm -> systeembeheer -> logboeken over de blauwe schermen.

Aangesloten op een geaarde wandcontactdoos? Zo nee doe dat eens.

Sluit eens een verlengsnoer aan vanaf de verdieping naar beneden, je sluit dan een fout in de wandcontactdozen van beneden uit.

Suc6

Het stopcontact is geaard.
De PC is nu aangeloten op dezelfde groep als waar deze op de verdieping goed op werkte. Dit door vanaf de meterkast het stopcontact op de BG, via een loze pijp, aan te sluiten op de groep van de verdieping.
Ook een verlengkabel, met aarde, van boven af helpt niet.

De melding is:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Geplaatst door PJV

De melding is:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Is daar ook nog een stopcode te zien. Plaats deze eens hier.

Dit heeft met de driver van je IDE controller te maken (Dus voor je harde schijven, cdrom spelers enzo) probeer is een update te doen van deze drivers.
Als het goed is kan je deze gewoon vinden op de website van de je moederbordfabrikant. Ik zou iig aanraden om je chipset en IDE drivers te updaten en dan even verder te testen.

Geplaatst door M.Obbes
Dit heeft met de driver van je IDE controller te maken (Dus voor je harde schijven, cdrom spelers enzo) probeer is een update te doen van deze drivers.
Als het goed is kan je deze gewoon vinden op de website van de je moederbordfabrikant. Ik zou iig aanraden om je chipset en IDE drivers te updaten en dan even verder te testen.

Hoeft niet altijd zo te zijn. Kan ook met andere drivers te maken hebben. Of een hardwareprobleem, Daarom vraag ik ook de stopcode en de bijbehorende code's

De clou is echter dat de pc op een andere locatie in het huis perfect werkt. (zie originele vraag)
Het moet volgens mij dan ook te maken hebben met de plaats waar dat de pc staat en de externe invloeden.
De hamvraag is dan ook welke invloeden dit kunnen veroorzaken?

Groetjes, Pieter-Jan

Geplaatst door PJV
De clou is echter dat de pc op een andere locatie in het huis perfect werkt. (zie originele vraag)
Het moet volgens mij dan ook te maken hebben met de plaats waar dat de pc staat en de externe invloeden.
De hamvraag is dan ook welke invloeden dit kunnen veroorzaken?

Groetjes, Pieter-Jan

Dat wordt dan moeilijk.

Je kan spannings schommelingen krijgen in je electra groep. Je kan interferentie storingen krijgen op je kabel.

Ik heb natuurlijk geen glazen bol waarin ik dit zomaar kan zien. Spijtig.

-Wat je kan proberen : verleg de kabel eens naar de andere kant van de kamer.
-Gebruik een gepantserde kabel. DWZ. een gewone kabel, maar onder de isolatielaag zit nog een afscherming. Die moet je mee aan de aarding leggen.
Lukt dit nog niet, dan zou ik eventueel een firma contacteren, die in die kamer naar eventuele andere stralen kan meten.
Meer kan ik daarover eigenlijk niet zeggen.

Buren

Heb je al eens gekeken of je buren niet iets in de kamer hebben staan dat dit zou kunnen veroorzaken?

Bestaat er een kans dat een basisstation van een draadloze telefoon invloed heeft op bijv. de draadloze muis tijdens de opstart van de PC?
Met welke signalen en frequenties werken deze toestellen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door PJV
Bestaat er een kans dat een basisstation van een draadloze telefoon invloed heeft op bijv. de draadloze muis tijdens de opstart van de PC?
Met welke signalen en frequenties werken deze toestellen?
Dat is inderdaad een mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan