Moederboard doet het niet, maar soms even wel :-(

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik heb al een aantal berichten hier doorgespit, maar mijn geval is een beetje speciaal... ik heb een oudere computer (hij is niet van mezelf overigens) die niet opstart, maar ook niet helemaal niets doet.

Om te beginnen: de processorventilator draait altijd als ik de power aanzet. Dat sluit de voeding als probleemoorzaak uit, lijkt me.
Meestal krijg ik helemaal geen beeld, en geen piepjes. Als ik al het geheugen eruit haal, krijg ik wel piepjes, dus ik denk dat de BIOS en de pieper nog gewoon functioneren.
En verder, soms krijg ik ineens wel beeld, soms kan ik in het BIOS-scherm komen, en een enkele maal heb ik zelfs een (GRUB-)bootscherm gehad. Dus de videokaart doet het ook, het BIOS ook, en de harde schijf ook.
Mij lijkt het nog het meest op een mechanisch defect, misschien een scheur in het moederboard? Maar dan zou er in mijn beleving veel meer niet moeten werken... heeft iemand tips, kun je een scheur in het mainboard zien, bijvoorbeeld?

soms wel soms niet ?
een breuk zal het niet zijn , dan werkt er niks meer
slechte voeding ?
lekke elco's ( condensators) op het moederbord ?
harde schijf die bijna kapot is ?

is het de moeite nog waard ?
wat wil je er mee doen ?

Laatst bewerkt:
soms wel soms niet ?
een breuk zal het niet zijn , dan werkt er niks meer
slechte voeding ?
lekke elco's ( condensators) op het moederbord ?
harde schijf die bijna kapot is ?

is het de moeite nog waard ?
wat wil je er mee doen ?

De voeding zal het niet zijn, de ventilator loopt altijd. De harde schijf ook niet, dan krijg je wel beeld. Lekke elco's: zou kunnen, ik zal ernaar kijken.
De moeite waard: financieel niet, maar ik vind het gewoon intrigerend.

Voeding kan het wel wezen ; als een bepaalde lijn of het hele ding zwak is kan er wel een fan gaan draaien ,maar de rest niet meer.

Omdat het soms wel/soms niet is kan het een onderdeel zijn wat op zijn laatste benen loopt .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan