Moederboard kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
De Deluxe versie heeft 2 LAN-poorten (leuk om internet te delen), FireWire poorten etc. Moet je even voor jezelf uitmaken of het de meerprijs waard is.

Thx, nog meer mensen misschien? En kan ik er een Dolby 5.1 set erop aansluiten? (met goed geluid ofcourse)

Als de onboard SoundStorm geluidskaart van de nVidia nForce gebruikt wel, die heeft heel goed geluid. Maar als dit niet het geval is koop je best een losse geluidskaart.

Geplaatst door WinME
Ik wil ook een Dolby 5.1 set erbij kopen. Zal hij werken op de "onboard" geluidskaart van die moederboard
ja hoor, tuurlijk.

De Deluxe versie heeft ook S-ATA

Geplaatst door meelman

ja hoor, tuurlijk.

De Deluxe versie heeft ook S-ATA

Is dit sarcastisch? Of gewoon echt waar? (sorry!)

Greetz mike

Werken wel, maar de geluidskwaliteit van die onboard dingen is weinig waard. Tenzij het een SoundStorm is natuurlijk.

En de gewone versie had ook SATA dacht ik.

Nee de gewone versie heeft geen s-ata poorten erop zitten. Die onboard geluidskaart is redelijk - voor een onboard dan en heeft 5.1 geluid al kun je dan geen microfoon of de line-in gebruiken.

succes

Geplaatst door WinME

Is dit sarcastisch? Of gewoon echt waar? (sorry!)
nee, het was niet ironisch bedoeld ofzo. Het is zoals steve zegt. De onboard-kwaliteit is bagger, maar met soundstorm is het beter. Een los geluidskaartje erbij is de beste optie...

Geplaatst door techie
Nee de gewone versie heeft geen s-ata poorten erop zitten. Die onboard geluidskaart is redelijk - voor een onboard dan en heeft 5.1 geluid al kun je dan geen microfoon of de line-in gebruiken.

succes

Als ik de Deluxe versie hebt. En ik sluit mijn Dolby 5.1set erop aan kan ik dus geen microfoon erop aansluiten? :eek:

yep, er zitten 3 poorten op, links/rechts uitgang, ingang en microfoon. de laatste 2 worden uitgangen als je dat instelt en dat doe je want je wil toch 5.1? Heb zelf ook die rtl650 chip maar heb er gewoon mn sounblaster live 5.1 erin gezet. Iets beter geluid en geen gedoe met idd geen mic aansluiten.

Er zit waarschijnlijk wel een sp-dif uitgang bij (bij mij wel heb de Kt400 versie van dat bord) als je die gebruiken kan ben je er ook.

succes

Bij mijn P4T533 is 't ook zo.. Drie uitgangen, als je 5.1 wilt gebruiken moet je elk kanaal in één uitgang stoppen, er blijft dus niets meer over. En ik kreeg inderdaad een SPDIF in en out.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan