Moederboard meerdere problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

redroest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hey, Ik heb een over het algemeen goed werkend systeem:

• Moederboard: Asus P5W DH deluxe
    Processor: Intel core2 duo E6300 (socket 775)
    Videokaart: NVIDIA Geforce 7900gt
    Geheugen: A-data 2 gig (snelheid: 400 mhz)
    3 harde schijven (2*IDE en 1*Sata)
    Onboard soundcard

Windows vista ultimate

Om het onderstaande te herstellen heb ik het volgende geprobeerd:
-Moederboard uit kast halen en zoeken naar vuil of contacten die misschien verkeerd met elkaar verbonden zijn
-zoeken naar sporen van corrosie
-Andere kast (m.b.t. de aansluitingen van knopjes en ventilatoren
-Starten zonder harde schijven en andere randapparatuur (1 geheugenstick, processor, videokaart, toetsenbord, beeldscherm)

Hieronder de problemen:
-Al vanaf het moment dat ik het systeem heb krijg ik tijdens het booten het scherm te zien met de logo van het moederboard. Heel normaal maar hij blijft hier echt veel te lang op staan ( +/- 15 seconden )

-Wanneer de stroom van de pc af is (voedingknopje uit of stekker uit stopcontact) en ik zet de stroom er weer op start het moederboard op (te zien aan ventilatoren en lampjes) er komt echter geen bootpiepje en de pc schakelt zichzelf na 14 seconden weer uit. Pas als ik dan op het aanknopje druk start de pc wel normaal.

-Het moederboard kan wanneer de pc uit staat de usb uitgangen van stroom voorzien om bijvoorbeeld iets op te laden, maar wanneer ik een usbstick of mp3 speler aansluit start de pc op.

-Zins kort heb ik ook een probleem met me geluid. Het geluid word gewoon afgespeelt, maar wanneer ik een spel opstart terwijl ik muziek luister zal er in het spel geen geluid te horen zijn. Andersom ook. (Dit probleem was voorheen niet en heeft niets te maken met ondersteuning van Vista) Heel vervelend dus. Dit is denk ik een software probleem maar nu ik toch bezig ben met een lijst :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan