Moederboard piept zodra ik mijn voeding erop aansluit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killinspree

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Hallo allemaal :)

Al máánden ondertussen loopt mijn pc moeilijk te doen met opstarten, want dan geeft ie hele hoge piepjes.

Ik heb mijn hele pc maar gestript(RAM, CPU + ven, Videokaart, HDD) om te kijken waar het vandaan kwam en zodra ik de grootste kabel bundel van mijn voeding aan mijn moederbord aansluit begint het meteen te piepen. Na een beetje wrikken lijkt het erop dat als 1 kant van de bundel stroom doorgeeft er niets aan de hand is. Zodra het andere deel van de bundel in het moederbord zit hoor je meteen piep (hele hoge ferquentie) En dan staat ie alleen onder stroom (niet aan), zodra ik hem aanzet gaan de piepjes heel snel.

Ligt dit aan mijn moederbord of aan mijn voeding?

Iemand nog ideeën?

Mvg Killinspree

Zonder CPU geeft hij ook beeps? en uit de systeemspeaker?

Alleen opstarten met CPU en systeemspeaker, welke beeps? hoeveel en hoelang afzonderlijk.

Opnemen en de link hier zetten.

Al met al nogal onduidelijk wat je precies bedoeld.

Beste Lange Pier,

Bedankt voor je reactie! Het verhaal is inderdaad wat onduidelijk misschien.
Het zijn in ieder geval geen error beeps, je hoort echt dat het met het stroom of iets te maken heeft.
Het is dus niet gewoon het beepje wat je ook hoort bij het opstarten. (de beepjes zijn heel hoog en soms moeilijk te horen als je een andere kant opkijkt bijv.) Ik weet dat het waarschijnlijk mijn moederbord of voeding is. (het grootste draadjesbundel van de voeding gaat piepen zodra ik hem in mijn moederbord steek).
Sinds 2 dagen wil de pc echt niet meer opstarten en blijft alleen lang aanstaan geeft dan alleen maar piepjes.
In de tijd daarvoor wilde de pc nog wel eens aanspringen en leek het ineens alsof hij hem doorpakte en dan was er ook verder niets aan de hand. Zodra hij weer uitgaat begint het weer van voor af aan, maar momenteel wil de pc echt niet meer doorpakken naar windows o.i.d. En eigenlijk lijkt het alsof er in de kast overal stroom is (alles runt) maar wil windows of bios of acer scherm niet meer runnen.

Hopelijk is dit wat duidelijker :)

Mvg, Killingspree

Niet echt :), het geluid komt dus niet uit de systeemluidspreker?

En je hebt geen andere voeding die zou passen om die uit te kunnen sluiten?
En het is een modulaire voeding?
Of bedoel je de ATX stekker en de EATX, de extra 12V.

En wat is de gebruikte hardware, lees m'n sig a.u.b.

Zou zomaar een smoorspoel kunnen zijn die een piep veroorzaakt maar die is dan constant.

Jammer :P

Het geluid komt echt vanuit de aansluiting van de (hoogst waarschijnlijk) ATX (24 vakjes waarvan 1 vakje leeg) aansluiting (waar je de stekker dus instopt). In ieder geval wanneer er stroom op staat.

Kast: Acer Aspire m5021

Moederbord: Gateway Bengal Motherboard 4006272R (hoogstwaarschijnlijk)
http://www.ascendtech.us/gateway-bengal-motherboard-4006272r_i_mb64gat4006272r.aspx

Mijn OS: Windows 7
CPU: 9150e AMD Phenom x4 quad-core
RAM:Samsung 4gb ddr2
Vidkaart: ATI RADEON HD 4350

Nog iets anders nodig?

Groet!

EDIT: Nee, helaas heb ik hier geen andere voeding liggen :(

Laatst bewerkt:
Zou dan eerst een andere voeding bij iemand lenen, doet die hetzelfde zal het moederbord het probleem zijn.

Neem aan dat je niet met de PC kunt werken of gaat dat wel?

Heb je een andere mogelijkheid/oplossing? Ik zou dan namelijk een voeding moeten kopen.
Ik kan nu ook niets met de pc.

Je voeding op een ander moederbord/in PC kan ook, maar ja, moet je ook maar hebben liggen dan hè.

Naar de plaatselijke PC shop gaan met voeding en moederbord, hiervandaan niet te achterhalen welke het probleem geeft.

Yo, bedankt voor jullie reacties,

Het was inderdaad de ATX aansluiting, dus maar een nieuw moederbordje gekocht (asrock k10n78d)
alles werkt prima,
Buiten dat ik een 3 pins cpu_fan heb die dus nu 5000 RPM draait, en mijn HDD wil niet gevonden worden door het nieuwe moederbord
ASrock zelf zegt dat ik het met een externe voeding hub oid ervoor moet proberen moet proberen. Dusjah....

Of heeft iemand nog een geniale ingeving?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan