Moederboord of CPU overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi!

Ik heb een computer met een Gigabyte GA-M57Sli-S4 moederboord. Sinds een paar weken krijg ik geen beeld meer op mijn computer. Ik heb alle onderdelen apart getest en ik denk bijna zeker te weten dat het moederboord is overleden, maar toch is het vreemd:

Als ik het moederboord met geheugen los op een voeding aansluit, gaat de fan van de voeding en die van de CPU wel draaien.
Prik ik er een videokaart bij (meerdere geprobeerd), dan krijg ik alleen geen beeld (no signal).
Geheugen (2x2gb) apart testen op meerdere slots mocht ook niet baten. Ook heb ik Clear CMOS geprobeerd en tevens het batterijtje van het mobo vervangen (leek me niet nodig, <2 jaar oud).

Mijn lijstje met mogelijkheden is op. Maar voordat ik een nieuwe mobo aanschaf wil ik toch wel zeker weten of dit wel het onderdeel is dat kapot is, en niet misschien de CPU. Maar deze kan ik niet zo simpel ergens anders in testen. Heb wel wat mobo's liggen, maar niet met AM2/3 socket.

Hoe kan ik erachter komen of het moederboord ook daadwerkelijk het mankement in de computer is?
Greetz,

Tijmen :cool:

hoor je bij het opstarten een piep zo ja hoelang en 1 op 2 of 3 enz

Laatst bewerkt:
hee, wat je ook kan doen is dat je het moederbord even laat schrikken zeg maar. d.m.v al het geheugen te verwijderen. en alle overige componenten. het kan dan zijn dat hij 1 lange beeb geeft of 2 lange(ernistige fout opgetreden) dat weet ik niet precies. als hij dat doet dan is er niks mis met je moederbord of cpu. maar dan kan het geheugen niet goed comuniceren met de chipset. dit kan door bv dat het kapot is of er zit stof in de slots.

mocht hij dat niet doen, dan kan het zijn dat je CPU koeling meer genoeg koelt waardoor je CPU te snel warm wordt en wat een waarschuwing afgeeft waardoor het moederbord niet verder gaat met booten en in "Protection mode" gaat. check dat even

Is er er een mogelijk om te testen met een andere CPU of Moederbord en vergeet de voeding niet.

Je moet zorgen dat je alles appart test, zodat je zo weinig mogelijk variabelen overhoud en precies kan bepalen wat kapot is of niet goed is ingesteld.

Mvg,
Night

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan