Moederboord ziet verschillende grafische kaarten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Section80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2015
Beste mensen,

Ik heb een vrij oude desktop hier staan die ik noodgedwongen weer nieuw leven in moet blazen. Sinds een lange tijd werd mijn grafische kaart niet meer herkend, ik dacht dit even snel op te lossen door een nieuwe videokaart in de computer te plaatsen. Helaas heeft dit niks uitgehaald; de computer ziet namelijk niet dat er een grafische kaart in zit en gaat automatisch over op de VGA aansluiting op mijn moederboord. Drivers ed zijn uiteraard geüpdatet en software van nieuwe grafische kaart geïnstalleerd.

In de BIOS kan ik kiezen uit 4 verschillende opties wat betreft de video output;
- integrated onboard (via het moederboord dus)
- PCI
- PCI-E x16
- PCI-E x1
Bij alle bovenstaande opties pakt de computer toch echt altijd de VGA aansluiting op het moederboord. Nu heb ik hier en daar al wat vergelijkbare topics gelezen en acties door genomen, resultaat blijft echter uit!
En dat terwijl mijn laptop nu ook verschijnselen van een probleem met de harde schijf gaat vertonen.

Kortom, ik zit in de knoop en kan wel wat hulp gebruiken.

Bvd

Als de videokaart het nodig heeft; heb je wel de extra stroomconnectors aangesloten op de videokaart?

BIOS al eens gereset? Welke onderdelen gaat het precies om?

Hallo

"En dat terwijl mijn laptop nu ook verschijnselen van een probleem met de harde schijf gaat vertonen"

Deze kun je controleren d.m.v. crystaldiskinfo.

Peter

Merk en type moederbord of PC opgeven zou kunnen helpen idd.

De kaart wordt niet gezien indien de juiste chipsetdrivers niet zijn geïnstalleerd.

Welke windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan