Moederbord 255 graden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Kheb voor de lol ff sisoft sandra over mijn systeem gehaald. En nu zegt Sandra dat mijn moederbord te warm is. Ik kijken en staat er:

Temperatuur van het moederbord : 255.9 c / 492.7 F

Naar mening is dit onmogelijk, aangezien ik tog wel 3 losse coolers extra heb ??

Amd 2400+
1 Gb Geheugen (333mhz)
Asus A7N8X Deluxe
Geforce Ti 4200 128 Mb
Maxtor 40 Gb 7200 (Met Hd cooler)
Maxtor 60 Gb 7200 (Met Hd cooler)
Sata Schijf Barracuda (160 Gb Hd cooler)
Nec 2500 dvd+/-
2 coolers zijkant van me plaat met glas.
1 coolers extra net onder de voeding..

Denk toch wel redelijk goed gecoold

:thumb: Tog

:8-0: het lijkt erop dat er een fout in een sensor zit. Als je moederbord zó heet zou worden was het al lang weggesmolten. Staat in de BIOS ook deze temperatuur?

Nee, dat kan niet kloppen, dan zou alles allang aan het roken zijn. Ik denk dat de sensortjes op je mobo kaduuk zijn. Niet een erge ramp, want je pc zal toch niet zo snel te warm worden, dus geen automatisch uitschakeling als het wel te warm wordt. Ik denk dat ie dit wel overleeft hoor...

Bios

Moederbord 25.c
Cpu 53.C

En wat is die Q-fan control ofzo staat disabeld

Die temperaturen zijn goed. Geen idee wat q-fan control is. Moet je even in de handleiding kijken. Als je die niet hebt kun je die wel op internet vinden.

Eventjes gezocht op Inet...

ASUS Q-Fan Smart Cooling System maakt stillle en efficiente Fan koeling mogelijk

Met het Q-Fan koelsysteem kunnen gebruikers werken in een omgeving zonder afleiding met een minimum aan systeemgeluid. Deze unieke technologie stelt automatische de fan snelheid in en houdt rekening met systeembelasting en temperatuur. Deze techniek is alleen aanwezig op moederborden van ASUS.

CPU koel fans zijn vaak de bron van luidruchtige systemen. Met de integratie van de door ASUS ontwikkelde ASIC (application specific integrated circuit) kan de temperatuur van de CPU nauwkeurig bijgehouden worden en de fan op juiste wijze worden ingesteld. De Q-Fan technologie vermindert automatisch de snelheid van de fan als de temperatuur van de CPU lager wordt, resulterend in een geluidsreductie. Q-Fan zorgt er ook voor dat de snelheid van de fan toeneemt, wanneer de te,peratuur stijgt. .

Onderstaande tabel illustreert de voordelen van Q-Fan ten opzichte van conventionele fan technologie.Wanneer de temperatuur lager is dan 50¢FJ, verlaagt Q-Fan automatisch de fan snelheid. Wanneer de temperatuur de 50¢FJ grens overschrijdt, zal Q-Fan zorgen voor een snelheidstoename van de fan.

Btw, die temperatuur van dat moederbord is bull****, waarschijnlijk verkeerde info van Sisoft...

hehehe, wel grappig trouwens hoe het forum automatisch het woordje achter bull in sterretjes veranderd!

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan