[Moederbord] 4 rode leds..

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Ey,

Ik heb sinds vorige week woensdag een probleem met m'n computer. Namelijk dat ik helemaal geen beeld meer krijg als ik de comp aanzet. (Ik hoor hem ook de POST niet doen o.i.d de HDD spint wel up) Ik heb het volgende al geprobeerd :

- Alle insteekkaarten eruit behalve de videokaart.
- Andere videokaart geprobeerd.
- Alle IDE apparaten losgehaald (zowel voeding als IDE kabel)
- Andere CPU erin gedaan.
- Bios reset gedaan.

Daarna eens het D-Bracket die bij het mobo zat erbij geplaatst en die gaf 4 rode leds aan.

Volgens de handleiding was de oorzaak een kapotte CPU maar aangezien we ook een andere (werkende) CPU erin gedaan hebben is dat het probleem niet.

Het vage is dat hij het wel een paar keer deed maar dan in Windows crashte (geen fout gewoon vast)

Ik dus het moederbord terugbrengen naar Norrod waar ze hem zouden controleren. Vandaag teruggehaald en te horen gekregen dat hun het probleem niet geconstateerd hadden.. kortom het moederbord werkt gewoon. :confused:

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Ik zou het echt niet meer weten.. :(

Grtz,

Breezer

Specs -> *klik*

Laatst bewerkt:
Ik heb een msi kt3 ultra 2 moederbord en bij mij geeft de d-bracket als ik de pc de eerste maal aansluit een rode led en geeft aan dat hij niet kan booten. Het enige dat bij mij helpt is gek genoeg, en ik begrijp het niet, de kast openschroeven en zien dat alles vastzit vervolgens heel precies terug ineenschroeven en opstarten met enkel de muis en scherm aangesloten. Dan doet ie het meestal weer. In de winkel zeiden ze ook al dat er niets mis was, en dat ik dan gewoon even alles moest afkoppelen en dan oke. Ik snap het ook niet voor zover ik weet zit er toch geen kontakt tegen een slecht gesloten kast?

Groetjes

Mm, ik had een dag ervoor een speakerset gekocht en de subwoofer stond pal naast de kast. (zie plaatje hieronder)

pic1.jpg

Zou het kunnen dat daardoor iets beschadigd of achter het moederbord geschoten is? (Lijkt mij sterk)

Mogelijk storing, of erger, door het magnetish veld. Maar mijn subwoofer staat ook maar op 20 cm hoor.

Zonet de pc weer ff in elkaar gezet en alles werkt gewoon weer prima.
smile.gif
Zou echt niet weten wat het geweest is. Ik vermoed zelf een verdwaald schroefje die door de trillingen van m'n subwoofer achter het mobo geschoten is. Anders zou ik er echt geen verklaring voor hebben
nosmile.gif

Dat bedoelde ik dus, onbegrijpelijk maar bij mij is het net hetzelfde, openmaken - dichtschroeven en oke.
Blij dat het weer in orde is. :thumb:

Groetjes.

4 rode leds = CPU error :)

weet je het voor volgende keer :)

vaak even ATX stekkertje in en uit en hij doet t weer

als t niet werkt CPU in en uit en moet hij in elk geval weer 1 lichtje geven zo niet is je CPU overleden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan