Moederbord 50 graden C

Status
Niet open voor verdere reacties.

djayzz

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Mijn moederbord varieert van 48-50 graden celcius, cpu is 35 graden.

Heb een Nvidia Gforce 7600GT videokaart en een intel duo core E6600 2,4GHz

Is de temperatuur van mijn moederbord normaal?

Heb met everest home gekeken, met Pc Probe II van Asus en in de bios staat het ook.

Pc Probe II geeft namelijk een grenswaarde van 45 graden aan, dus daarom vraag ik het me af.

Ik vroeg of het een Asus was, die gebruikt een probe/sensor, die vaak een verkeerde waarde aangeeft, dus of het moederbord werkelijk warmer is dan de cpu, lijkt mij sterk, wordt de northbridge ook aktief gekoeld?

wat bedoel je met een kast?

Hij staat op mijn bureau, als je dat bedoelt. vrij van muur of iets anders.

Heb een P5B-VM DO Asus moederbord
Nvidia Gforce 7600GT videokaart 265mb
Intel(R) Core(TM) E6600 2,4GHz Processor

Wat is een northbridge en hoe zie ik of die actief gekoeld wordt?

Heb inderdaad gelezen over dat PC probe II verkeerde waarde aangeeft, maar everest en bios geven dezelfde waarde aan.

Trouwens cpu temperatuur zie ik alleen met PC Probe II, Bij everest kan ik alleen de GPU temperatuur vinden, die is 59 graden, hardeschijf is 29 graden. In de bios weet ik niet hoeveel de cpu aangeeft, niet gekeken.

wat bedoel je met een kast?

Hij staat op mijn bureau, als je dat bedoelt. vrij van muur of iets anders.

Heb een P5B-VM DO Asus moederbord:D
Nvidia Gforce 7600GT videokaart 265mb
Intel(R) Core(TM) E6600 2,4GHz Processor

Wat is een northbridge en hoe zie ik of die actief gekoeld wordt?

Heb inderdaad gelezen over dat PC probe II verkeerde waarde aangeeft, maar everest en bios geven dezelfde waarde aan.

De naam heeft een slecht voorteken.:p

Ik denk dat ze dezelfde uitlezing gebruiken, de northbridge, is o.a. de geheugencontroller, die dichtbij de cpu zit, een vierkant blokje, van 3 x 3 cm, ongeveer.

De naam heeft een slecht voorteken.:p

Ik denk dat ze dezelfde uitlezing gebruiken, de northbridge, is o.a. de geheugencontroller, die dichtbij de cpu zit, een vierkant blokje, van 3 x 3 cm, ongeveer.

Ik heb ook geen idee waar de CPU zit, is dat dat ronde ding wat op mijn moederbord zit, met een fan er op?

Moet ik verder nog iets bekijken voor die northbridge?

En dan nog de vraag hoe ik mijn moederbord temperatuur omlaag krijg.

Kijkeens in de manual, bij de layout.

Overigens denk ik niet dat die temp klopt, als het wel zo zou zijn, is de koeling van die northbridge niet goed, waar meestal die sensor zit.

Kijkeens in de manual, bij de layout.

Overigens denk ik niet dat die temp klopt, als het wel zo zou zijn, is de koeling van die northbridge niet goed, waar meestal die sensor zit.

Ok, denk te weten waar de cpu en de northbridge zich bevinden. staat nie zo heel duidelijk in de layout van de handleiding. (voor mij als moederbord leek iig)

heb je een programma waarmee ik de temperatuur nog eens extra kan controleren?

Thermometer?:D

Maare, al die progjes gebruiken natuurlijk dezelfde sensor/uitlezing, dan zie je dezelfde waarde, het beste progje ervoor was MotherboardMonitor, maar daar wordt niet meer aan gewerkt, de andere zijn prut.

What to do

Iemand een idee om de temperatuur van mijn moederbord omlaag te brengen.
BIOS geeft een CPU temperatuur van 43 graden aan.
en 50 van moedebord

grote ventilator er bij zetten;)

Nee ff kijken of alle fans goed schoon zijn (niet vol stof)
kijk ook hoeveel ruimte er zit tussen de processor en die videokaart. hoe minder ruimte hoe meer warmte er wordt vast gehouden.

die 59 graden van de GPU(videokaart) is dat na het spelen van een spel of al vrij snel na dat de computer aangezet is? anders is het van je videokaart het probleem dat hij zijn warmte niet kwijt kan...
zit er aan de achterkant ook een fan(vantilator)? en aan de zijkant???

grote ventilator er bij zetten;)

Nee ff kijken of alle fans goed schoon zijn (niet vol stof)
kijk ook hoeveel ruimte er zit tussen de processor en die videokaart. hoe minder ruimte hoe meer warmte er wordt vast gehouden.

die 59 graden van de GPU(videokaart) is dat na het spelen van een spel of al vrij snel na dat de computer aangezet is? anders is het van je videokaart het probleem dat hij zijn warmte niet kwijt kan...
zit er aan de achterkant ook een fan(vantilator)? en aan de zijkant???

De pc is gisteren gekocht... nieuw.
Heb geen spellen gespeeld, alleen pc aangezet, staan verder weinig programma's op en maximaal een uur aan.
Aan de zijkant zit een venitalor in de kast, en achterop, maar die is denk ik van de voeding.

Naar de winkel

Ok, breng hem zaterdag naar de winkel terug, een maximale temperatuur van 41 graden haal ik niet op mijn moederbord, dus dat wordt een ventilator erbij.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan