moederbord asrockK7S41GX

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris58

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
probeer mijn oude computer weer aan de praat te krijgen,maar kom niet verder dan een zwart beeld geeft op scherm aan :no signal
ben echt een pc leek op dat gebied
wat gegevens over het moederbord:
cpu-socket 462
chipset-northbridge sis 741gx
memory-2x ddr dimm
graphics-integrated mirage graphics share memory max 64mb
bios-2mb ami bios with acpi,sm bios 2.3.1,pnp

zou het misschien mijn videokaart die in moederbord zit kapot zijn?

graag hulp in gewoon nederlands!
heb geen kaas gegeten van pc taal

bij voorbaat dank!!!!!!!!!!!!!

Zijn er piepjes tijdens het opstarten?
Is je voeding nog wel goed? Als je voeding nog goed is kan het zowel je MoBo als je videokaart zijn. Haal je videokaart nog eens uit het slot en stop hem terug (spanning eraf).

Kun je geen videokaart lenen om eea te checken?

Grtz.

je hoort de pc wel ratelen,om opte starten,het is een interne videokaart,noemen ze ook wel geintegreerde videokaart geloof ik?heb ook mijn pc uitgezogen want overal zat stof

:shocked: een pc uitzuigen met een stofzuiger

nu kan er dus vanalles stuk zijn, een stofzuiger is statisch door de lucht die naar binnen wordt gezogen.
1 klein schokje op een verkeerd onderdeel en je moederbord is idd defect.

je kunt nog proberen er een andere videokaart in te zetten.
mischien doet ie het dan weer.
maar ben bang dat het over is

:shocked: een pc uitzuigen met een stofzuiger

nu kan er dus vanalles stuk zijn, een stofzuiger is statisch door de lucht die naar binnen wordt gezogen.
1 klein schokje op een verkeerd onderdeel en je moederbord is idd defect.

je kunt nog proberen er een andere videokaart in te zetten.
mischien doet ie het dan weer.
maar ben bang dat het over is

zal het proberen met een externe videokaart,en kijken of het dan wel werkt,bedankt ron,en anders zal ik een nieuw moederbord moeten aanschaffen

Hoi :)

Vind het altijd interessant om te weten of dit zo ineens is gekomen. Wanneer werkte het allemaal nog wel? Waren er al wat opstartproblemen of andere indicaties die aangaven dat er " iets " gaande kon zijn ?

Zijn er onderdelen uit geweest , harde schijf of zo ?

ED

Hoi :)

Vind het altijd interessant om te weten of dit zo ineens is gekomen. Wanneer werkte het allemaal nog wel? Waren er al wat opstartproblemen of andere indicaties die aangaven dat er " iets " gaande kon zijn ?

Zijn er onderdelen uit geweest , harde schijf of zo

van de ene op de andere dag deed hij het neit meer,harde schijf is eruit geweest,en mijn cd/dvd brander heb ik overgezet naar een andere pc,mijn harde schijf die erin zat 40 gb,zat windows xp pro(intern geheugen was 1 gb) op,en dat zit nu op een veel tragere pc(geheugen pastte niet in die ande

Laatst bewerkt:
Je geeft aan:
mijn harde schijf die erin zat 40 gb,zat windows xp pro(intern geheugen was 1 gb) op,en dat zit nu op een veel tragere pc(geheugen pastte niet in die andere

umm...beetje onduidelijk voor mij chris :rolleyes:....bedoel je nou dat de oorspronkelijk schijf van 40 Gig er nu uit is en nu in een tragere pc zit?

Zoja , wat zit er dan nu in de pc waar je over praat ?

ED

heb toevallig vandaag een pc binnen gekregen die hetzelfde probleem had
daar was aleen het geheugen van defect.

je zult echt alles 1 voor 1 moeten uittesten wil je weten wat er defect is,
start eens op met het minimale. alleen hdd,geheugen,vidiokaart,
doet ie het dan nog niet zul je die dingen ergens anders moeten testen.

bedankt allemaal voor de aangedragen oplossingen
voor de voorgestelde oplossingen ,maar helaas niets werkte,koop gewoon een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan