Moederbord ASUS M2N32-SLi Deluxe Edition probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikwtimmermans

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Beste Forum Leden,
Het volgende is het probleem:
Ik heb een upgrade setje gekocht:
ASUS M2N32-SLi Deluxe Edition met een amd x2 5200+ processor,
Nu wil het bord niet aan gaan wel gaat het lampje branden maar de ventilators gaan niet draaien ik heb al een andere voeding geprobeert atx 300 wat, dit zou genoeg moeten zijn lijkt me.
Als ik hem even aan laat staan gaat het lampje uit en hoor ik even een hoog geluid.
Ik hoop dat er ideeen zijn wat het zou kunnen zijn want ik weet het niet meer.
GRoetjes
Erik

24 pins en ook de aparte 4 pins power connector aangesloten?
Afstandsbusjes goed geplaatst?
Welke videokaart heb je?
Wat is je voeding?

24 pins en ook de aparte 4 pins power connector aangesloten?
Afstandsbusjes goed geplaatst?
Welke videokaart heb je?
Wat is je voeding?
Ja ik heb de 24 pins en de 4 pins goed aangelsoten alleen bij de 24 pins zijn er nog 4 gaatjes open, maar dit is bij mijn moederbord ook. De afstandbusjes weet ik niet want ik heb hem zo gekocht en zonder video kaart zou hij toch gewoon aan moeten gaan?

Wat bedoel je zonder videokaart?
En weet je niet wat afstandsbusjes zijn en heb je die ook niet geplaatst?

Wat bedoel je zonder videokaart?
En weet je niet wat afstandsbusjes zijn en heb je die ook niet geplaatst?

Ik weet wat afstandbusjes zijn, ik zal hem is proberen in een andere kast te bouwen. Maar mijn ervaring is dat de computer in ieder geval moet draaien ook zonder videokaart, alleen dan krijg je error piep, maar zelfs de ventilators gaan niet draaien.

Maar zitten de buisjes er goed onder en niet te veel, dat kan anders wel kortsluiting maken.

robin

Hoi !

Het hoge geluid dat je hoort als de lampjes uitgaan is volledog logisch; je processor krijgt n.l. geen koeling omdat de ventilator niet draait !

Lijkt toch een voedings-probleem !

Maar je hebt gelijk: zonder graka etc. zou je tenminste bios-beeps moeten horen.

Maar als je nog nooit van afstandbusjes etc. gehoord hebt, tja.....

Wel aan statische elctriciteit gedacht bij het inbouwen ?

Heeft je mobo een speakertje o.b. ?

Alles gewoon uitbouwen, alleen mobo + processor op een houten plank leggen, voeding aansluiten en opnieuw opstarten. (2 pinnen kort doorverbinden d.m.v. een schroevendraaier.

Start het mobo dan nog niet op, en hoor je geen bios-beeps, dan is er een defect aan voeding, mobo of processor.

Dan dus hopen op garantie.

Greetz,

Harry.

Ik heb dit bord van iemand over genomen, heb hem al uit de kast gehaald, ik ga morgen kijken of ik hem aan krijg. Dus alleen voeding processor en mobo, zonder videokaart. Is het niet zo dat ie niet opstart zonder videokaart omdat deze niet onboard zit?

Btw ik weet wat afstandbusjes etc. zijn;)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Geen graka geeft je normaliter een bios-signaal, evenals geen geheugen !

Wees voorzichtig zolang je geen processor-koeling hebt, want dan kan die in een paarseconden verbrand zijn !

Je kent immers de bios-instellingen niet , ergo weet je niet of de beveiliging staat ingesteld.

Greetz,

Harry.

De bios heb ik sowieso reset door batterij geruime tijd eruit te halen. Er zit geen speaker onboard dus zou ik hem aan moeten sluiten op een speakertje. De processor en voeding heb ik al aangesloten gehad op een ander bord en doen het gewoon. en er zit gewoon een koeling op de processor

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, maar als de ventilator niet draait......

Greetz,

Harry.

Nee mar de ventilator van de voeding gaat ook niet aan dus ik vermoed dat het bord nog geen eens aan gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan