moederbord BIOS niet te resetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Ik heb dus een moederbord, waarvan de bios niet wil resetten. Ik heb de cmos jumper al omgezet, en de batterij er al uitgehaalt, maar er gebeurt niks.

Als ik opstart gaan alle coolers draaien maar de monitor springt niet aan, ook hoor ik geen bios opstartpiep.

Er heeft een amd 2200+ ingezeten, maar nu moet er een 2000+ in en dus is de klok te hoog, hoe kan ik die weer terugkrijgen?

wie weet raad?

Mvgr,

Gerben

De kloksnelheid zou automatisch terug moeten gaan, als je iets veranderd hebt zou ik eerst alle aansluitingen eens controleren. Werkt dat niet, zet dan eerst die 2200+ eens terug en probeer dan het BIOS eens te benaderen.

Geplaatst door toetje33
en de batterij er al uitgehaalt, maar er gebeurt niks.
Je kan ook als de batterij eruit is ff de contact puntjes kortsluiten.(stroom er helemaal af halen!)

Heb je wel de stroomkabel uit het stopcontact gehad, dat je het Bios wou resetten?

Doormiddel van de + en - te overbruggen met een snoertje, wel eerst de stekker uit het stopcontact en de battery eruit.

op de plaats waar de battery zit moet je deze brug maken.

of ff 24 uur zonder stroom zetten met de battery eruit.

groetjes speedtouch

Door de twee contacten te kortsluiten, sluit je ook een eventuele buffer-elco (condensator) kort. Die vinden dat niet zo leuk. Gewoon een paar minuten wachten is veiliger of een weerstand van ongv. 1k OHM gebruiken.

oke, alles werkt opeens weer, heel gek....

heel erg bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan