moederbord chipset

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Ik heb de chipset van mijn moederbord geupdate! En nou krijg ik telkens nadat de pc is opgestart een BSOD!:-( Het BSOD staat er maar 1 sec. kan ook niet lezen wat er aan de hand is. Heeft iemand dit wel vaker meegemaakt? En wat kan ik er aan doen. Dit is best vervelend.

Hoop zo dat iemand mij kan helpen...

Eerst eens even eten:-) Misschien ga ik het licht nog zien:-)

Groet,
Kompas

Die foutmelding moet langer in beeld. Kun je in Veilige modus komen? Druk herhaaldelijk op F8 zodra de BIOS-opstart is afgelopen.
In het Windows keuzemenu ga je met de pijltoets naar de regel waarin staat dat automatisch opstarten bij een systeemcrash moet worden uitgeschakeld.
De volgende keer loopt Windows XP vast en kun je de errormelding hier doorgeven.

Nou hier zijn ze dan:

0XBA21C8C4
0X2D591163
0XBA21C800
0X00000001

Ik kan er geen chocola van maken!

Je laat volgens mij nog iets belangrijks weg.

Voorbeeld: Stopbericht 0x0000007B

Beschrijvende tekst: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Wat voor beschrijvende tekst stond er op het blauwe scherm?

zit nu dus te wachten op een nieuwe BSOD:-)

De laatste keer had ik iets van PFN_(?)_Corrupt

(?) weet ik even niet meer.

Sorry

iemand vaker meegemaakt dat je BSOD kreeg na update van je chipset?

Dat kan. Als de chipset-driver b.v. pas geinstalleerd mag worden na een update van de BIOS. Zoiets staat meestal wel in de Readme.txt bij de driver.
Of als de chipset-driver alleen maar geinstalleerd mag worden op een beperkt aantal moederborden (modelnummer X tot en met Y b.v.).
Ook dat staat meestal in de Readme.txt.

probleem is dat ik alleen maar mijn bios kan/mag updaten als ik mijn chipset update.

Vraagje:
Mijn moederbord heb ik zomer 2005 gekocht.
Daarna nooit een chipset of bios update gedaan.

Ken het zijn dat het een te grote stap is naar de huidige versies?

Kompas

De BIOS updaten lijkt gelet op de aankoopdatum niet nodig/overbodig, tenzij vast zou staan dat de "oude" BIOS tot problemen leidt. Wat haast niet voor zal komen.
Dus chipset-drivers ook niet updaten onder die omstandigheden.
Uitzondering: als je Windows XP met een "clean install" opnieuw op je PC hebt gezet.

ik moet windows helaas opnieuw gaan installeren. Kan ook niks meer reden aan data. Zelf safemode trekt die niet altijd. Als ik er een usb stick in stop ziet die het als een diskette. Volgens windows heb ik opeens ook 2 diskettestations. En als ik opstart komt er een promt met iets van FAT KERNEL ofzo. Na 10 seconden start die dan weer door. waarna die gelijk in een BSOD kom. Dit is echt zo vervelend.
Onwijs waardeloos en zo slecht van ASUS dat ze dit soort troepupdates op hun site zetten.

Onwijs waardeloos en zo slecht van ASUS dat ze dit soort troepupdates op hun site zetten.
Dat zijn jouw woorden.

Ik zat eigenlijk te wachten op de exacte tekst van de foutmelding. Dat gaat niet door begrijp ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan