moederbord connectoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om een pc in elkaar te bouwen (mijn eerste, jaja iedereen begint een keer) maar nu heb ik een vraag over de connectoren die in je behuizing zitten (voor de power en resetknop, usb-aansluitingen aan de voorkant etc.). Ik wil de usb-aansluting aansluiten op het moederbord aan de hand van die mooie connector die alle kleine draadjes verzameld in 1 stekker, daar vanaf geleid worden dan weer allemaal kleine stekkertjes met hun eigen functie voor de usb-aansluiting.

Nu wil ik die verzamelstekker graag op het moederbord drukken, alleen wil deze maar tot de helft van de pinnetjes op het moederbord komen. En dit snap ik helaas niet, want volgens mij zit alles goed, ook de plek van de "fake connector", de plek aan die stekker waar niets in kan.

Komt dit omdat dit gewoon een lastig type stekker is en moet ik gewoon nog wat harder doordrukken (wat ik eigenlijk niet vertrouw) of kan ik beter gewoon alle kleine losse stekkertjes aansluiten? Maakt het eigenlijk nog verschil?

Hetzelfde heb ik met de aansluiting voor de audio-aansluiting die aan de voorkant van de behuizing zit.

Hopelijk is mijn probleem zo duidelijk. Anders moeten jullie het even meldden, dan zal ik het proberen duidelijker neer te zetten.

*edit*
Oh ja, maakt het eigenlijk nog uit of ik de stekkers in de usb67 of de usb45 connector druk? Wat is het verschil en eventuele voordelen t.o.v. elkaar?
*

Alvast bedankt,

Berend Jan

Laatst bewerkt:
Heel simpel, lees de handleiding van je mobo en je komt er zo uit.

vanzwam zei:
Heel simpel, lees de handleiding van je mobo en je komt er zo uit.

Heb ik inderdaad gedaan alleen beantwoord dit niet mijn vragen. In de handleiding staan de locaties van alle stekkers wel aangegeven, maar gaat verder niet in op hoe het verbonden moet worden of welke van de connectoren beter is.

Op de website van asrock kan ik ook niets vinden dat me helpt.

Berend Jan

Kijk, welke PC kast heb je? is er de mogelijkheid om front pannel USB of AUDIO connectors voorzien? Je plug kan je niet verkeerd aansluiten. Op de plug, op je mobo, zal er een pinnetje ontbreken. Bij de connector plug, is dit dicht.Zo moet de deze plaatsen. Je kan niet anders, of je moet een hamer gebruiken, wat niet wenselijk is

Oh ja sorry voor mijn kort antwoord, maar mijn motto is altijd "read you manual before use"

Laatst bewerkt:
vanzwam zei:
Kijk, welke PC kast heb je? is er de mogelijkheid om front pannel USB of AUDIO connectors voorzien? Je plug kan je niet verkeerd aansluiten. Op de plug, op je mobo, zal er een pinnetje ontbreken. Bij de connector plug, is dit dicht.Zo moet de deze plaatsen. Je kan niet anders, of je moet een hamer gebruiken, wat niet wenselijk is

Oh ja sorry voor mijn kort antwoord, maar mijn motto is altijd "read you manual before use"

Dit is de pc kast https://www.univendi.com/shop/product_info.php?cPath=24_37_133&products_id=1772 en ja hij heeft een front panel USB en Audio connectors. Die plug waar je het over hebt met de ontbrekende pins, klopt helemaal, die heb ik ook. Probleem is toch dat ze er niet op willen, terwijl ik behoorlijk wat kracht heb gebruikt. Zijn die losse stekkertjes die er ook aan zitten wellicht een oplossing?

Berend Jan

Tja, dat is moeilijk om zeggen van hieruit. Welk mobo heb je? Het kan zijn dat die stekkers, van je kast, niet op dit bord past??? dus...

Ik ga even de manual van je mobo opzoeken, maar dit is niet meer voor nu. Het enige dat ik nog moet weten : Op het mobo kan je 4 USB aansluiten. hoeveel pinnetjes komen er van de front plug, van je kast? Voor audio heb ik mijn twijfels, maar.. Geef ook eens aan wat er op de achterzij van die pluggetjes staat.

vanzwam zei:
Ik ga even de manual van je mobo opzoeken, maar dit is niet meer voor nu. Het enige dat ik nog moet weten : Op het mobo kan je 4 USB aansluiten. hoeveel pinnetjes komen er van de front plug, van je kast? Voor audio heb ik mijn twijfels, maar.. Geef ook eens aan wat er op de achterzij van die pluggetjes staat.

he vanzwam, het is al gelukt:D ik heb het nog eens een paar keer geprobeerd en opeens zat ie er wel op. Enige vraag die mij nog rest is waar ik de usbconnector het beste op aan kan sluiten. De usb67 of de usb45?

Groeten,

Berend Jan

BANDIT123 zei:
Dat maakt geen verschil,mag op allebij

Ok perfect. Dus daar zit verder qua snelheid geen verschil in?

Ik heb nog 4 andere stekkertjes, de Reset SW met 2 pins (reset switch neem ik aan), de Power Led met 3 pins waarvan 1 ontbrekende op de middelste plek (gewoon plastic), de Power SW met 2 pins en de H.D.D. Led welke ook 2 pins is. Het 9-pin panel en nog een 4-pin panel waar deze op moeten weet ik al. Ik snap de beschrijving alleen niet helemaal, op het moederbord ziet het er ongeveer zo uit:

mobo5qc.jpg

nr 1 is het 9-pin panel en nr 2 is het 4-pin panel, maar dat spreekt voor zich. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik de pins er op moet plaatsen en of het nog uitmaakt hoe dit wordt gedaan? Moet dit horizontaal of verticaal, of wellicht een combinatie van beide?

Bedankt trouwens Bandit123 en vanzwam:thumb:

Groeten,

Berend Jan

Horizontaaal.
Voorbeeld ervan staat in de handleiding die op de cdrom staat,kan je vinden door in verkenner de cd te openen

BANDIT123 zei:
Horizontaaal.
Voorbeeld ervan staat in de handleiding die op de cdrom staat,kan je vinden door in verkenner de cd te openen

Is dit dan de goede indeling?

mobo24iy.jpg

de kleuren geven weer waar wat zit.

Groeten,

Berend Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan