Moederbord defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Beste helpmij leden,

Ik heb hier een relatief nieuwe PC staan en deze doet het sinds drie weken geleden niet meer goed.
Eerst dacht ik dat het de RAM was aangezien de PC het weer een tijdje deed na het verwisselen van de RAM en er één weg te halen.
De dag erna ging het echter weer mis, de PC gaat aan maar geeft geen beeld wanneer de monitor kabel op de mobo aangesloten zit.
Ik heb toen twee verschillende videokaarten (zeker werkend) geprobeerd maar bij beide is er sprake van artifacts. De kleuren kloppen niet en aan de zijkant zit een zwarte lijn met gele streepjes die samen figuren (vierkantjes, rechthoeken, random)
Daarom dacht ik dat het moederbord kapot zou zijn.
Zou iemand mij misschien meer duidelijkheid kunnen geven?

Mvg, Caspar Hentenaar

blakkie, wil je even ophouden met het plaatsen van de Wikipedia links die werkelijk 0% betrekking hebben op de vraag !!

En als nu niet de computer, maar de monitor (of de monitorkabel) defect is.............................?

maar dat schreef je niet........... en helaas kunnen wij, zittende voor onze beeldschermpjes, alleen maar reageren en meedenken op basis van de informatie die wij lezen.

Terug naar je probleem : ook andere kabel geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Al eens zo kaal mogelijk proberen op te starten? Dus 1 geheugenmodule, onboard videokaart (tenzij je die niet hebt, dan losse videokaart plaatsen), alle usb-devices eruit behalve muis & toetsenbord, voeding aangesloten, processor. Voor de rest alles eraf. Werkt dat, dan kan je 1 voor 1 de andere zaken aansluiten en uitsluiten welke het probleem veroorzaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan