Moederbord doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb hier een pc van iemand met een k7s5a moederbord. Deze werkte een tijd perfekt, toen hij plots belde dat hij niet meer startte. Ik ben gaan kijken, en inderdaad hij start niet meer. Nadat ik de bios gereset hebt dmv de jumper startte hij weer op. Nu 2 dagen later is het probleem er opnieuw. Iemand een idee van wat dit zou kunnen komen ?

Thx

het kan zijn dat de batterij niet goed meer is ,maar kan ook de bios zelf zijn probeer het eens met een update van de bios .

Ik heb hetzelfde moederbord en bij mij doe ie soms ook vreemd. Dan wordt de bios plotseling gereset of worden er bios instellingen veranderd. Ik heb het pas een paar keer gehad en ik weet niet hoe het komt.
Ik dacht zelf dat het misschien gewoon kwam omdat het een goedkoop moederbord was.

ja, dat van die bios reset naar fsb 100 ofzo heb ik ook al gehad met een bordje. Maar dit dat hij niet opstart nog nooit.

Zo te zien op de site van ECS zijn er nogal wat van dit soort problemen geweest. 12 bios updates in een jaar getuigd niet echt van een stabiele oplossing.
Hier is de laatste versie van de bios te vinden:
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm ook niet echt recent, maar meer is er niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan