moederbord dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rareaapje

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
hallo beste mensen.

na een paar avondjes gamen ( pc non-stop aangeweest) denk ik dat er iets overhit is geraakt, ik kreeg geen bluescreen, maar beeld liep wel vast en muziek ratelde als een hardcore muziekje. ik heb alles mooi ontleed, alleen kan ik nergens schade zien en ruik ik niks aangefikt.

aangezien ik een hdmi monitor gebruik, kan ik de monitor alleen op de videokaart aansluiten (kheb geen vga, de vidkaart is een 8800gts)

alles geprobeerd, cpu eruit, ram eruit, vidkaart eruit, harde schijven eruit en ik hoor geen biospiepjes, en de aan en uitknop reageert alleen om op te starten, en de 5 seconden uitzettruc. 1 keer klikken gaat ie dus niet uit van.
wel gaan alle ventilators aan, en een groene led op het moederbord gaat ook aan.

moederbord eruitgehaald, geen een staafje staat bol ofzo, de batterij er ook in en uitgehaald (werkte ook niet) kan de jumper niet vinden.
de voeding ruikt niet naar brand en ook daar gaan de ventilators gewoon aan. ook die heb ik opengemaakt, geen zichtbare schade.

mijn pc ziet er alsvolgt uit:

moederbord: Asus p5vd2-mx se
processor: core2duo 775 socket (weet niet precies het model, ik geloof iets van 2.4ghz)
videokaart: nvidia 8800 gts
voeding: joujye jj-460ppsa 460 watts? 3,3 12 en 5 volt
verder 2x 1gb ram van kingston, 2 cd drives waarvan 1 niet meer opengaat :o

mocht je denken dat het de moederbord is, en ik die dus zou moeten vervangen, is dit moederbordje een goede vervanger, zodat ik niks bij hoef te kopen? de ramsnelheden zijn wel hoger, is dit een probleem?

nieuwe pc kopen zit er helaas niet in. ook heb ik geen 2e voeding om te testen :/

ohja er zat veel stof op de cpu cooler, maar daar is ook geen schade te bekennen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
mvg Rick

Ik zou toch even van iemand een videokaart gaan lenen.
Wat jij nu beschrijft heb ik precies hetzelfde gehad.
bij mij was het mijn 8800gts die de geest had gegeven.

Ik verdenk veel eerder die joujye jj-460ppsa, de voeding dus....

Ik verdenk ook de graka.
De 8800GTS-jes zijn niet zo erg duurzaam. Heethoofdjes en slijten snel.
En aangezien dat de 8800GTS al bijna een bejaarde is :D .. kan dit het geval wel eens zijn.

Ken je niemand met een pc waar je even wat onderdelen kan proberen?
Met name de grafische kaart en de voeding (Zoals hierboven al vernoemd is).

mocht het de grafische kaart zijn, dan kun je voor 30-40 euro een 2de hands 8800GT 512MB kaartje kopen. Dit zijn de verbeterde versies met een G90 chip.
(duurzaam en zuiniger)

tis wel de fabrieks overclockte versie. (xxx editie ofzo?) 614mb afaik.

ik heb de voeding eens opengehaald, niks verbrand.
grafische kaart, ook niet verbrand (en als die kapot is is het toch game over voor mij :( )
en een redelijk moederbord kost evenveel als een voeding zoveer ik kijk op paradigit (rond de 40 euro)
veel vergelijkbare problemen komt het toch op de moederbord aan. (anders zou ik wel biospiepjes horen bij opstarten).

ik zal het jullie laten weten of het werkt met een nieuw moederbord of niet.
bedankt voor het meedenken ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan