moederbord en 8800gt vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
na veel gekloot met mijn pc wil iik een ander moederbord kopen omdat de 8800 gt niet op me moederbord die ik nu heb past.
ik ben van plan om dit moederbord te kopen: Asrock ALIVENF5-ESATA2+
en deze videokaart msi 8800gt 512

maar nu wil ik weten of hij daar op wel gaat werken,, het probleem was met mijn oude dat hij pcie 1.0 had en pcia 1.1 of 1.5 moest hebben

dit wil ik graag weten voor dat ik hem bestel

martin

zal in princiepe wel passen volgensmij.
maar wat had je dan eerst voor een moederbord en videokaart.

het probleem was met mijn oude dat hij pcie 1.0 had en pcia 1.1 of 1.5 moest hebben

PCI-E 2.0 is gewoon backwards compatible met PCI-E 1.0, 1.0a en 1.1. Dus die chipsets werken allemaal met PCI-E 2.0 VGA kaarten.

als je er 100% zeker van bent bestel ik geen moederbord.

Laten we zeggen dat ik er 99,9% zeker van ben dat een PCI-e 2 kaart gewoon werkt op een PCI-e 1 slot

ik stuurde gister azerty een mail met die vraag, ze vertelde hem dat ze vaker verhalen hoorde dat het niet zou werken en dat ik beter een nieuw moederbord kon nemen.

Uit WikiPedia:

PCI Express 2.0

PCI-SIG announced the availability of the PCI Express Base 2.0 specification on 15 January 2007.[4] PCIe 2.0 doubles the bus standard's bandwidth from 2.5 Gbit/s to 5 Gbit/s, meaning a x32 connector can transfer data at up to 16 GB/s in each direction.

PCIe 2.0 is completely backwards compatible with PCIe v1.x. Graphic cards and motherboards designed for v2.0 will be able to work with v1.1 and v1.0, and vice versa.

nog niet, ik wou dus gelijk een nieuw moederbord bestellen, dat zou handig zijn maar ik heb nu alleen eeen videokaart besteld omdat ik het eerst maar eens probeer.

ps. zijn afstandsbusjes dingen die je tussen het moederbord en de kast moet doen?
want bij mij zaten alleen de schroeven er in en verder niks.

dat zit er bij mij niet tussen maar op de plek van de schroeven zit wel een ''verhoging'' waardoor niet het hele moederbord er tegen aan komt.

ok dan ga ik het eerst met mijn oude m2v proberen.
de processor koeler er weer opzetten is niet moeilijk? (om hem precies goed te krijgen)
ik heb de koelpasta goed weggehaald mooi schoon en ik heb artic silver 5 besteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan