moederbord en processor kapot, maken of nieuwe pc kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingkoenmeloen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
de pc van mijn nichtje is kapot gegaan en ik heb geen verstand van computers, het moederbord en processor zijn kapot dus ik heb een paar vraagjes:

1. zijn het moederbord en de processor makkelijk te vervangen? is dit gewoon stekkerwerk of moet je er verstand van hebben

2. is het het waard om deze onderdelen te vervangen of kan ze beter een nieuwe pc kopen?

kudo's voor degene die deze vragen beantwoord ;)

alvast bedankt, Koen

Moederbord vervangen is niet alleen stekker werk, Alle andere hardware moet er ook aan gesloten worden.

Ik weet niet hoe je een processor plaatst

Moederbord is ongeveer €100 en een Processor is ongeveer €60 - €250

Dus dan ben je ongeveer €160 - €200 Kwijt denk ik

( Ik heb even snel op een website gekeken en die prijzen zag ik dus daar ben ik van uit gegaan.)

Het is moeilijk antwoord te geven op de vraag zonder dat er enige specificaties van de pc zijn gegeven ik zou graag wat dingen willen weten zoals:

Kunt u mischien aangeven welke computer het is zodat we dan de specificaties kunnen vinden.Als dit niet mogelijk is probeer dit dan te doen

Voeding (kun je zien door kast open te maken graag het merk hoeveel watt en de serie)
Wat voor hardeschijf kijk of dat er op de harddisk staat aangegeven hoeveel buffer rpm(rotations per minute) en hoeveel gb
Wat voor geheugen heeft ze intern dus rammen mischien handig om aan te geven wat voor moederbord het is

Fazzel 100 u weet niet waar u over praat mischien kun je beter heel het systeem vervangen het heeft geen zin om die informatie te verschaffen. Er weten waar het systeem momenteel uit bestaat

Wat is uw budget.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Wat doet je Nichtje er vooral mee als het echt alleen maar wat internetten is dan hoeft je processor niet zo duur te zijn. P.S. Wat zijn de specs van die pc of wat voor merk/type is het?

Edit: Meer40 was me net even voor xd

Je schrijft: "ik heb geen verstand van computers".....
Hoe heb je dan uitgevonden dat zowel het moederboard als de processor kapot zijn?
(dat deze gelijktijdig de geest geven komt niet zo vaak voor....)
Als het ding niets meer doet zou het evengoed de voeding kunnen zijn......
Of de harde schijf...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan