Moederbord en videokaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutterr

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
31
Goedendag! ik heb momenteel een vrij oud moederbord.

namelijk ; Een MSI P6NGM-L (MS-7366)
Op dit moederkaart heb ik een Gforce 9500 GT 1GB zitten. Deze wil ik graag upgraden. Echter, dat moet een passende zijn. Aangezien ik een complete noob ben op dit gebied, aan welke kaarten moet ik denken??
 
Je hebt dus een PCI-e 16x aansluiting, dus past elke huidige videokaart. Belangrijker is om te weten welke voeding je nu hebt en of deze de videokaart aan kan.

Tevens moet je een budget bedenken en ons een vertellen wat de rest van je onderdelen zijn zodat de rest van je systeem niet uit verhouding geraken.
 
ik heb een


Q8200 (4x 2.33ghz)
4 GB Ddr2 geheugen

Ik heb geen idee wat voor voeding ik run, maar ik ben op zoek naar een hele normale standaard videokaart (in het 90-100 euro segment).

Een beetje wat de 9500GT in zijn tijd ook was.
 
Beste Woutterr

De videokaart die jij momenteel hebt is een 9500GT die kan minimaal 50 Watt Trekken uit jouw voeding
ik ga er vanuit dat jij een voeding hebt van ongeveer 400 watt... dat betekend
dat je makkelijk een upgrade kunt uitvoeren

voor de zekerheid zou ik als ik jouw was nog even je kast openmaken en op het blok achterin je pc (onder of boven. ligt eraan hoe oud je pc is)
en kijken wat er staat op de sticker bij OUTPUT
dan weet je hoeveel watt jouw voeding kan leveren

ik kan je wel alvast één videokaart aanraden
http://nl.hardware.info/productinfo/143689/sapphire-radeon-hd-7770-ghz-edition-oc-1gb

ik heb hem zelf ook. en hij is erg stil. koelt goed. idle (normaal gebruik) 34 graden stressed (gaming) 49 graden
hij is al standaard overklokt uit de doos. en er zit ook een blokje bij waarmee je DVI naar VGA kan omzetten
dus je kan je oude monitor gewoon houden :)
 
Topic verplaatst van hardware-bios ---> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.
(upgraden omdat hier wellicht om kaart en voeding gaat)

Succes met je vraag.
 
Waar kijk ik precies na wat de exacte Wat aan voeding is? ik zie heel veel waardes staan op mn voeding..
 
Hoi...

Staat er ook een merk en typenr op? Aan de hand daarvan kunnen we ook wel een en ander achterhalen.
Of vermeld hier zoveel mogelijk wat op de stikker staat (bijv 12v ...amph) of schiet er een plaatje van indien mogelijk.
 
Er staat iig bij een van een rijtje bij dat het om 550 Watt gaat. Kan dit?
 
Dat zou wellicht kunnen maar voor juist advies is zeker weten beter. Vandaar de info die ik vroeg. Meestal staat als eerste regel dik gedrukt het merk en typenr.(Bijv: asus modelnrxxx of fsb group etc etc etc)
 
Ik heb de Sapphire besteld. Goede reviews komt netjes uit de test. Ik ga er een beetje van uit dat mn voeding de kaart kan trekken. (zon oude pc is het nou ook weer niet, en de sapphire trekt 75W?)
Ik hou jullie op de hoogte!
 
80 watt om precies te zijn, uit de PCI bus kan hij maximaal 75 watt trekken en dat is net te weinig
dus daarom zit er ook een extra PCI power connector op
 
De videokaart draait prima op mn PC! Echter, ik draai spellen als GW2 toch niet prima op goede fps (op zowel low ald high videosettings)
waar kan dit aan liggen?
 
juiste drivers geïnstalleerd?
HD7770 zou GW2 prima op low/medium aan kunnen high is voor deze kaart helaas te hoog gegrepen
 
Oke, nu is mijn probleem wel een redelijk onverwachte richting ingeslagen ;

Mijn pc wil namelijk wel aan, maar hij pakt de videokaart niet.. (no signal). Verder toert het ding bij het opstarten op 100%. Hij kwam vroeger tijdens t opstarten nooit verder dan 20%. Nu is het een gloednieuwe videokaart. Zou het kunnen dat deze nu al kapot is?! Hij heeft het maar liefst 5 dagen volgehouden..


Er gingen al wel wat problemen aan vooraf. Zo had ik eerder al 2 crashdumps tijdens het opstarten gehad. Waar kan dit aan liggen??
 
Verder piept het BIOS slecht één x , en start de pc wel gewoon op..... Alleen dus geen beeld en een loeiende (normaal stille!!) HD 7770
 
Sorry voor de redelijke spam. maar heb inmiddels mn pc wel aangekregen. (heb de VGA kabel opnieuw in mn video kaart adapter gestouwd) Ben echter bang dat er nog steeds wel iets mis moet zijn. Iemand?
 
weet je zeer zeker dat je voeding 550watts kan leveren?
welk merk voeding is dit?
 
Laatst bewerkt:
Tis een sata. maar er staat verder geen serie nummer op of een totaal aantal W. Alleen output per line ofzo. Ik zit nu op mijn pc. Dan zou je toch denken dat ie m trekt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan