Moederbord & ETECH FireWire Card interface PCI

• Onderwerp starter Onderwerp starter AIMIK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AIMIK

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
Hallo,

Ik wil een nieuw PC kopen, P4 4Box 2.4GB sockt478 512kb 533MHz.

Mijn vraag is welke Moeder bord beter is?

A- Intel GEBV2 i845GE DDR333 sound VGA USB2.

B- Intel PESVL i845PE DDR333 sound USB2.0 LAN

C- ASUS P4PE/GBL/SATA/1394 sockt 478 chipset intel845PE 533MHz 3XDDR PC2700/333 LANgigabit

D: ASUS P4PE/LAN sockt478 chipset i845PE 533MHz 3X DDRPC2700/333 LAN10/100.

Heb ik nog een Graphics VGA kaart nodig of niet?

Ik heb een Sony Digital Handycam Camcorder(DCR-TRV320E) + (i.LINK digitaal conector) ik wil mijn opnames heel simpel op HDD downloaden en daarna op CD beranden: Is een ETECH FireWire Card interface PCI voeldoende? Want ik wil het niet dat ie een dure grap word!!!!

dank U zeer,

Gaat het hier om opnames die je nog gaat maken en/of gaat het ook om opnames die je al op VHS-band hebt?

Wat betreft het binnenhalen van opnames gemaakt met jouw videocamera, is inderdaad een firewirekaart + kabel voldoende. Daarbij komt dan nog wel een stukje software om een leuk filmpje te maken met titels, intro's en beeldovergangen e.d. Wil je ook opnames je computer binnenhalen die al op VHS-band staan, dan kan dat ook, maar dan moet je camera wel over een analoge ingang beschikken, en volgens mij heeft de Sony DCR-TRV320E dat niet. Maar dat kan dan wel weer met een Capture kaart. Dus er zijn heel veel mogelijkheden.

Waar je wat prestatiewinst uit kunt halen is met een moederbord die een chipset heeft die Dual-channel DDR ondersteunt. Die moederbordjes heb je al vanaf een EURO of 100.

Wat bedoelt u van analoge kabel?

A: Mijn camcorder heeft een Seriale PC-kabel, ik kan met deze kabel JPEG formaat(fotos) die op de Memory Stick zijn op de PC weergeven. Bedoelt u deze kabel als analog?

B: Wat beterft Moederbord ik ben nog niet weis geworden ! kunt u meer informatie geven?

C: Wat zijn RAID, FW, SATA, PCI, AGP op de moederbord en waar moet ik opletten bij aanschaf van een moederbord? Wat is van de blang?
Is ASUS A7N8X/LAN beter of AUSU A7N8X Deluxe/GOLD of Intel GEBV2 i845GE DDR333 sound VGA USB2.0 ofIntel PESVL i845PE DDR333 sound USB2.0 LAN ofASUS P4PE/GBL/SATA/1394 sockt 478 chipset intel845PE 533MHz 3XDDR PC2700/333 LANgigabit of ASUS P4PE/LAN sockt478 chipset i845PE 533MHz 3X DDRPC2700/333 LAN10/100 ???

dank U,

Wat bedoelt u van analoge kabel
Weet niet. Ik heb het woord analoge kabel niet gebruikt.
Wat ik heb gezegd is dat als je VHS-banden wil binnenhalen op je computer dat je dan een analoge ingang op je camera moet hebben, zodat je de VHS-banden via je camera weer naar je pc brengt, of dat je een capturekaart gebruikt.
Maar hier kan je ook eens kijken, wordt het één en ander duidelijk uitgelegd.

Zou zeker gaan voor een firewire onboard, scheelt je weer een aparte kaart. asus p4pe met alles erop en eraan is een goed bord. (dus ook 1394) daarmee heb je wel een aparte videokaart nodig die heb je bij je optie A wel erbij zitten maar die is onboard. Dat maakt alleen iets uit als je 3D spellen wil spelen. Mocht je dat wel willen dan is een aparte kaart beter.

de asus a7xxx serie is voor de amd processor niet voor de intel. Als iets met p4 begint is het voor een intel processor.

succes

Bij deze wil ik iedereen bekanken voor nette antwoorden(help) maar ik ben nog niet weis gewoorden van!!!!!

bedankt en groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan