Moederbord GA-790X-DS4 met Phenom 9850

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Hallo,

Ik heb een Gigabyte GA-790X-DS4 moederbord met een Phenom 9850.
De stock koeler laat nu met de warmere periode toch echt te wensen over, stressed 68 graden. Nu is mijn vraag aan jullie, heeft er iemand ervaring met deze componenten, en kan hij/zij mij een goede koeler (het liefst ook een stille) aanraden.
Ik zag zelf de Scythe Mugen, maar deze is wel enorm groot en weet dus niet of dat gaat passen op mijn moederbord.

Wat is de maximumtemperatuur dat je cpu aankan, heb je die al opgezocht? Als het geen kwaad kan moet je je geen zorgen maken...

Mijne is nu 71°C

Max temp is 70 graden, dan vind ik 68 toch wel een beetje aan de hoge kant.

Je moet even kijken of tussen het koelblok zelf alle stof weg is... als daar veel stof zit koelt ie uiteraard slechter...

Heb je ook langs opzij zo'n 'buis' waar de warme lucht van de processor mee naar buiten kan of moet die het hebben van de casefans?? En in dat laatste geval: kan je daar er nog van bijplaatsen of niet?

aan stof zal het niet liggen, processor is net nieuw, dus bergen stof zal er niet tussen zitten. Amd wordt gewoon warm.
De Asus triton 79 amazing, is een geweldige koeler!

De Mugen is een goede koeler maar idd erg groot. Tot nu toe heb ik op moderne moederborden nog geen problemen gehad deze koeler passend te krijgen. Hij is best lastig aan te sluiten en misschien niet geschikt voor een onervaren computerbouwer om in te bouwen. Prestaties zijn goed, het is een van de beste, zo niet DE beste, koeler uit zijn klasse.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan