moederbord geeft computer geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

ik heb een probleem met mijn moederbord .
ik heb een geluidskaart op min moederbord zitten en daar heb ik mijn speakers op staan mijn nu komt er geluid uit mijn boxen als ik niets aan heb staan voor muziek er komen allemaal piep tonen uit mijn boxen .
wat is dit voor een probleem

Er zijn hier meer mogelijkheden :

De boxen zijn niet helemaal ingeplugd op de kaart of er zit ergens storing op het stopcontact waar de boxen inzitten door een ander slecht werkend apparaat.

Greetz : Jer:cool:en.

of er zit ergens storing op het stopcontact waar de boxen inzitten door een ander slecht werkend apparaat.

kan dat zomaar in een keer ze hebben het altijd goed gedaan ik heb 1 spec. groep voor me pc dus ik snap het net

Eigenaardig maar waar, zelf heb ik dat ook al voor gehad, maar dan niet op hetzelfde stopcontact. :confused:
Op hetzelfde stopcontact zou het meest logische zijn, maar die zat op een zekering waar in een ander deel van de woonkamer ook zat, en daar zat inderdaad een apparaat met verlies op, maar niet genoeg verlies om te zekering te laten uitspringen.
Misschien zit het probleem bij de geluidskaart zelf, of op de socket waar die inzit.
Ik kan echter maar zover helpen als ik zelf al ervaren heb, en dat is tot hier. :(
Ik blijf wel volgen om te zien wat de eigenlijke oorzaak is en hoe die opgelost geraakt. Bijleren kan je altijd hé ;)

ik heb er een nieuwe geluidskaart in gezet en nu doet hij het niet meer dus ik weet het nu niet merr jij misschien

Dan is er iets mis met die nieuwe geluidskaart en moet die omgewisseld worden, als die pas nieuw is natuurlijk, ofwel zat er ergens een slecht contact tussen de kaart en de socket waar die inzat, dus eens in een andere socket proberen kan ook een oplossing zijn.

Hallo

Alles kan defekt geraken natuurlijk.

Jammer genoeg geen ouderdom of merk die vermeld wordt.

Dus algemeen gezien kan het zijn dat :

De betrokken geluidskaart is gesneuveld.

De " " slecht is ingeplugd.

Verkeerde of gecrashte drivers v/d betrokken kaart behoren ook tot de mogelijkheden. .

De p.c. is niet geaard , maar dan zouden er nog andere fouten/defekten zich openbaren.

Maar : wat is de reden van het veranderen van geluidskaart.???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan