Moederbord gesloopt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pefe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pefe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2016
Hi all,

Van de week bezig geweest om een hdd van mijn oude laptop leeg te trekken. Gezien deze in een hdd-hub niet gelezen werd op mijn pc heb ik deze open gehaald om te kijken of ik de hdd misschien direct aan kon sluiten op mijn pc. Dit heb ik geprobeerd maar mocht helaas ook niet baten.
Vervolgens heb ik de hdd via de hub aangesloten op een andere laptop en tadaa! Al mijn oude bestanden weer terug, super tof!

Aangezien het geheugen van de laptop te klein was heb ik deze dus weer overgezet naar de hdd van mijn pc, die ik dus uit de pc heb gehaald en vervolgns met een hub ook op de laptop aangesloten heb.

Alles mooi gelukt dus, maar!
Nu wil ik mijn pc weer aan doen en gaat hier iets mis...
Wanneer ik mijn pc aan doe gaat de ventilator draaien, mijn hdd gaat aan (sata, dus dat hoor je wel:P) ook de cd speler gaat aan.
Echter beeld krijg ik niet :confused: wat mij ook opvalt is dat het lampje die normaal brand wanneer de pc aan staat alleen maar knippert.

Aangezien alles werkte voordat de pc uit elkaar ging en ik niks kan vinden over wat een knipperend lampje betekend hoop ik toch via deze weg een oplossing te krijgen.

Is er iemand van jullie die mij hierbij helpen kan? :thumb:

Het gaat om een Acer Aspire XC-115

Bvd,
Peter

welkom op helpmij.nl :thumb:
Mogelijk heb je iets losgetrokken, check of alle kabels en je kaarten er goed ingestoken zijn.

Hi Jack,

Allereerst bedankt!

Wat betreft een losse kabel oid. Het is zon compacte pc dus het is een moederbord en daar zit zon beetje alles in.
Wat wel zo is:
Uit m'n voeding komen 4 kabels, deze zijn bij de connector genummerd. P1 tm P4. P1 is een grote connector die op het moederbord zit, P3 en P4 zijn voor m'n hdd en cd. P2 zit niet aangesloten, maar ik kan ook geen plek vinden waarop ik hem aan zou kunnen sluiten.

Peter

Misschien is het handig dat je ons voorziet van een moederbord merk + model(nummer) en eventueel mogelijk een afbeelding van hoe deze eruit ziet. Maak je voor je schijven gebruik van S-ATA kabels (je kan deze in Google afbeeldingen zoeken als je niet weet hoe deze eruit zien)? Deze gaan direct van het moederbord naar de schijven (of andersom, van schijven naar moederbord, maakt niet echt uit hoe je dit verwoord denk ik :P). Verder gaan er voedingskabels van de PSU (Power Supply Unit, oftewel voeding) naar de schijven (dus je spreekt hier van twee connectoren in totaal). Deze kunnen allemaal maar op één manier aangesloten worden. Mocht je hier toch nog problemen mee hebben, laat het ons weten. :thumb:

Laatst bewerkt:
Indien voorheen bij opstarten 1 beep was te horen zou je nu alles los kunnen halen en eruit behalve die speaker, CPU en voeding, reset de bios met de clr_cmos jumper of laat het bios batterijtje een 10 tal minuten eruit met de voeding eraf, start op, geen bios beeps? voor 99% moederbord overleden.

Wel bios beeps, geheugen er weer in, andere biosbeeps, videokaart er weer in indien er een 3e party in zit.

Zojuist de batterij van m'n moederbord gehaald en de voeding eraf. Zo heeft die een uurtje gelegen. Toen ik hem aan deed zonder hdd ging het lampje helemaal niet aan, pas toen ik de hdd eraan koppelde ging het lampje knipperen. Helaas gaat m'n computer nog steeds niet aan.

Hier wat nummers die op het moederbord staan:
DB.SVP11.001$02
DAFT3L-Kelia
12088-1M
48.3KN05.01M

Zojuist de batterij van m'n moederbord gehaald en de voeding eraf. Zo heeft die een uurtje gelegen. Toen ik hem aan deed zonder hdd ging het lampje helemaal niet aan, pas toen ik de hdd eraan koppelde ging het lampje knipperen. Helaas gaat m'n computer nog steeds niet aan.

Hier wat nummers die op het moederbord staan:
DB.SVP11.001$02
DAFT3L-Kelia
12088-1M
48.3KN05.01M

Als je een pc opstart met slechts het volgende:
PSU > Moederbord (2 kabels, 1 voor moederbord en 1 voor CPU) > CPU in moederbord > Speaker in moederbord.

Start pc met schroevendraaier door pinnen aan te raken voor "power" (lees handleiding van je moederbord mocht je dit niet kunnen vinden, heb je geen handleiding, dan wordt het lastig en zul je waarschijnlijk ergens van internet een PDF formaat van de handleiding willen proberen te vinden).

Dan zal je pc aan horen te gaan en je speaker minstens één piep toon moeten maken.
Het aan sluiten van een HDD zou niet de oorzaak moeten zijn waarom je PC opeens wel zou opstarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan