moederbord herkent ineens cdrom en harddisk niet meer en valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Wanneer hij dan weer reboot volgt de volgende mededeling: Reboot en select proper bootdevice or insert boot media in selected boot device and press a key.

De harddisk en cdrom zitten aan EEN IDE-kabel als master en slave

Het moederbord is een Asrock Alive-NF7G-HD720p
 
Laatst bewerkt:
de ene keer wel en andere keer niet. Ik heb de IDE kabel vervangen. Ik heb de CD rom vervangen. Toen de computer een tijdje zonder stroom heeft gestaan startte computer wel ineens door en kon ik gewoon XP installeren. Toen viel hij plotseling uit en wou niet meer opstarten.
 
Misschien een voedingsprobleem. Leen eens van iemand een andere voeding (liefst eentje van een A-merk én met een (veel) hoger wattage dan je nu in je computer hebt) en bouw die in. Kijk of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Misschien een voedingsprobleem. Leen eens van iemand een andere voeding (liefst eentje van een A-merk én met een (veel) hoger wattage dan je nu in je computer hebt) en bouw die in. Kijk of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.

het heeft allemaal niet gewerkt. De ene keer herkent hij de CD of DVD wel maar de andere niet.
 
dus dit gebeurt bij verschillende optische drives
probeer je bios upte daten als dat niet werkt ben ik bang dat mobo kapot is

dit kun je test door hirens boot cd opte starten en pc-check uit te voeren en dan de mobo testen
 
Gewoon een nieuwe in doen.
kost haast niet,per kaartje.
En staan ze wel nog in je Bios?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan