Moederbord herkent nieuw geheugen niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter str
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

str

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
hallo allen,

aangezien de geheugenprijzen tegenwoordig zo laag zijn, vond ik het maar eens tijd om het geheugen van mijn pc up te graden van 4 gb naar 8gb.

Nadat ik het 'oude' geheugen er uit heb gehaald, en het nieuwe er in heb gedaan, wilt mijn pc niet opstarten, maar blijft er een rood error lampje branden.

als eerst even de specs van mijn pc:
CPU: intel i5-750
Mobo: Asus P7P55D

oud geheugen: OCZ 2x 2GB DDR3-1333mHz 7-7-7-20 @ 1,65V http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=234345

nieuw geheugen: CORSAIR XMS3 2x 4GB DDR3-1600mHz 9-9-9-24 http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=312735

Kan het zijn dat mijn moederbord dit geheugen niet ondersteund? Ik kom er namelijk niet helemaal uit met wat er in het boekje van mijn mobo staat en wat er op internet staat.

En wat kan ik hier aan doen?

Frequentie

Hoi,

Je nieuwe is 1600 mHz.
Maar je oude 1333 mHz.
En de latentie is bij de ene anders.
De latentie is (geloof ik) het belangrijkst.

Groetjes, WDHBGS:thumb:

Laatst bewerkt:
het oude geheugen (2x 2gb) heb ik er geheel uit gehaald en de nieuwe (2x 4gb) voor in de plaats gezet, dus dat verschil maakt in die zin niet uit.

Als het goed is zou de pc het nieuwe geheugen dan ook moeten herkennen als hij opstart. Echter blijft er dus een error lampje branden. Daarnaast zit een knopje op het moederbord om opnieuw het ram-geheugen in te stellen. Hierbij gaat het knipperen en als hij klaar is zou de computer gewoon op moeten starten. Echter blijft dan het lampje weer constant branden.

Is mijn geheugen dus niet compatibel? en wat kan ik hier aan doen?

hoi , zet gewoon je 2x2 erin en je 2x4 .

en je laat dan of alles op 1333 mhz draaien of je overclockt je 1333 mhz geheugen naar 1600 mhz

en kijk maar eens of die dan wel opstart 9 van de 10 x wel ik had hetzelfde met xms 3 geheugen draait nu ook super naast mijn adata geheugen .

succes mvg bart

hey, allen bedankt voor de tips,

na wat uitproberen met het geheugen anders op de banken in te delen is het gelukt! Eigenlijk zat de fout in een heel stom klein dingetje: 1 van de twee geheugen modules zat niet goed op zijn plek ;p (hoe zo iets simpels zo'n effect heeft als je het over het hoofd ziet). Ik ben nu idd wat verschillende configuraties aan het uitproberen, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch die 2x 2gb die ik overhoud opzij leg om later in een andere pc te doen ;-)

tnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan