MOederbord Hulp!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Goedenmiddag

Ik wou graag even een mening van jullie voor een familie lid van mij
die een moederbord wil kopen
en nog twijfelt tussen 2 moederborden en wel deze:

ASUS Socket A A7N8X Deluxe nForce2 € 142,50

en de

MSI Socket A K7N2G LISR DDR Nforce € 156,50

Bron

Hij heeft een Amd 2400+
windows XP
2 x 256MB DDRAM PC2700 333Mhz
(meer info nodig? dan hoor ik het wel!)

Alvast bedankt voor jullie tijd :thumb:

mvg, [Cage]

Laatst bewerkt:
Wat zijn de prijzen?

Qua features doen ze niet voor elkaar onder. Volgens mij gaat het eventueel overklokken ook beter op die Asus-plank.

Daartegen over staat dat de MSI-plank juist weer een nVidia nForce-chipset bevat.

Prijzen staan er NU bij
maar hij doet het niet voor het overclocken want hij is een behoorlijke leek op het computer gebied!
het gaat ermee om dat hij weer een mooi tijdje vooruit kan!

dus dan word het volgens jouw de MSI?!

Laatst bewerkt:
Ik zou die Asus nemen omdat ik persoonlijk slechte ervaringen heb met de msi k7n2 serie. Ik heb er nu ook eentje en die is al 4x stuk geweest.

oh dat is minder :( 4x kapot, maar even ter zaken :) is hij ook beter dan die MSI volgens jouw?!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door cage
oh dat is minder :( 4x kapot, maar even ter zaken :) is hij ook beter dan die MSI volgens jouw?!

Dat is gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Heb zelf ook een MSI-plankje en ben er nix dan anders tevreden over.

Oke, hij is ook 2x terug gestuurd, maar dat kwam omdat ik em steeds verkeerd inbouwde. (afstandsbusjes die de puntjes aan de onderkant van de printplaat aanraakten dus de boel liet doorbranden)

En die MSI-plank heeft ook een nForce2-chipset hoor.

Ik weet niet zeker of de Asus dat wel heeft, aangezien ik het er zo niet 123 bij zie staan...

misschien een stomme vraag
maar die chipset is die beter voor kwaliteit van spellen enzo?
of heeft het een ander doel?

is dit de zelfde als die van hierboven? of niet? (Asus)

anders heeft ie ook een nVidia nForce II chipset!

[edit] hij heeft wel een nforce II chipset! is dan die asus toch een betere keus?! [/edit]

Laatst bewerkt:
Een nForce-chipset presteert in et algemeen stukken sneller dan een algemene chipset zoals VIA of SiS vaak gebruikt op moederborden.

Geplaatst door toetje33
Ik zou die Asus nemen omdat ik persoonlijk slechte ervaringen heb met de msi k7n2 serie. Ik heb er nu ook eentje en die is al 4x stuk geweest.

Zoals Muurhond al zegt, dat is gebasseerd op eigen ervaringen.
Ik heb juist hele vervelende ervaring met de asus a7n8x.. maar er zijn er veel meer die wel goede ervaringen hebben ermee..
De asus heeft ook een nforce chipset en eerlijk is eerlijk, als het draait dan draait het ook heel goed.

Kijk anders eens op www.kieskeurig.nl, daar kan je gebruikerservaringen lezen..

Laatst bewerkt:
Muurhond; er staat nog 'nForce 2' bij de A7N8X....

De A7N8X bevat de nForce 2, die een stuk beter is dan de originele nForce (die op het MSI bord zit). Op een paar uitzonderingen na (elk moederbord heeft wel een paar slechte exemplaren) is dat bord echt een toppertje. Niet al te duur, snel, stabiel en alle functies die je nodig hebt.

De MSI heeft niet de nForce 2 en is amper overklokbaar... En nog duurder ook. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

Het bord is overigens goedkoper te krijgen: http://www.tweakers.net/pricewatch/59326

[Edit]er staat bij die Asus: Dual-Channel DDR400 significantly enhances overall system performance.

maar kan die DDR333 van hem daar wel op dan?! [/Edit]

maar ok jullie hebben hele goeie informatie gegeven allemaal
en ik laat het mijn neef lezen heel erg bedankt voor jullie goeie medewerking
jullie horen zijn keuze nog!
heel erg bedankt :thumb:

[Cage]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Steve
Muurhond; er staat nog 'nForce 2' bij de A7N8X....

De MSI heeft niet de nForce 2 en is amper overklokbaar... En nog duurder ook. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

En ik lees bij de MSI-specs:
Chipset
• nVIDIA® nForce2 IGP Chipset
• nVIDIA® nForce2 MCP2 or MCP2-T Chipset

Je hebt dus keus uit 2 varianten bij de MSI-plank.

En waarom is de nForce2 op de Asus zogenaamd beter? Een nForce is een nForce en het is, mocht er toch verschil inzitten, maar de vraag of er merkbaar prestatiewinst is.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wat is het preciese verschil of weten jullie dat ook niet?!

(• nVIDIA® nForce2 IGP Chipset
• nVIDIA® nForce2 MCP2 or MCP2-T Chipset)

[Edit] bij kieskeurig scoort de asus beter qua score dan de MSI maar het is maar een paar 100e punten
Msi = 7,8
Asus = 8,2 (alleen bij VGA een X "dont ask me why" )

Laatst bewerkt:
Verschil zit hem in onboard graphics of niet, geen aandacht aan besteden.

En ik dacht dat op de MSI de nForce 1 zat, blijkbaar dus toch de nForce 2. De Asus blijft echter wel meer functies, een betere overklokbaarheid en een lagere prijs hebben.

Dual DDR333 kan je overigens ook gebruiken.

Via norrod.nl kan je de 2 borden ook mooi vergelijken (NL) misschien dat er dan nog iets opvalt of aan op te merken valt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan