moederbord kaduuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend de Beer

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik vrees dat mijn moederbord defect is. De PC hangt al bij de eerste regel bij het booten en toont alleen nog het gele energy saver logo. Ik kom niet eens in de BIOS met F10. Geen enkel beep. Achtereenvolgens alle kaarten, harde schijven en geheugenmodules verwijderd, maar niets.
Ik heb een Compaq Presario SR2169
(Naam moederbord Asus : P5LP-LE HP/Compaq moederbord: Leonite-GL8E)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00864951.jpg

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...23&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3355058

Garantie waarschijnlijk verlopen, want de PC is ouder dan een jaar.
Waar kan ik een nieuw moederbord kopen en hoe zorg ik dat Vista geactiveerd wordt met een nieuw moederbord (SLIC OEM in de BIOS).

groeten Berend

ik dacht het niet. Het lampje brandt constant groen en de beide fans gaan onmiddellijk draaien. Verder hoor ik dat het schijfje in de cdrom gaat draaien. Daar moet toch energie voor nodig zijn?

nee, niet dat ik weet. Opeens vertoonde hij kuren.
Vreemd genoeg, ik kan me herinneren dat een paar maanden geleden ik ook iets dergelijks had en toen ik de pc een maand had laten staan, deed hij het opeens weer.

Hoi !

Hulde voor de man die een PC een maand kan laten staan !!

Als ik een PC-probleem niet kan oplossen kan ik niet slapen, vandaar.

On topic: Haal alle aansluitingen van je mobo, verwijder de graka, verwijder het geheugen.

Start nu op met alleen processor en koeler.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee, 95 % zeker je mobo defect.

Zo ja, vermeld hier de beeps en we zullen je verder helpen.

Greetz,

Harry.

ja, dat heb ik al gedaan. Geen beeps.
Als ik een nieuw moederbord koop, hoe wordt Vista dan geactiveerd? Want HP werkt met de SLIC informatie in de BIOS. En de BIOS zit op het moederbord.
Kan ik ook nog proberen de BIOS te flashen?

PC laten staan is niet moeilijk: ik heb er een stuk of 7!

hoe je vista kunt activeren:

gewoon de productcode van het COA invoeren, maar misschien wordt dat met een OEM-versie lastig.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar volgens mij is je moederbord inderdaad kaduuk.

Je kunt een nieuw moederbord kopen. maar misschien heeft het nog meer mee in zijn dood gesleept.

als je het weer kunt volhouden, laat hem eens een maand staan. kijk wat dan gebeurt.

Als je moederbord kapot blijkt te zijn. kun je nog proberen te flashen???, wel héééél riskant.

flashen. ik bedoel de BIOS weer de juiste programmatuur geven. Ik dacht dat dat zo heette.
Bij Vista illegaal verkrijgen, heet dat "to mod the BIOS". Maar ik heb een OEM en daar zit de licentie ingebakken in de BIOS.

Hoi !

Uiteraard gaat een niet-HP mobo niet akkoord met een installatie via een HP-OEM-Vista-DVD.

Maar een belletje naar @Microsoft zal je zeker helpen dit probleem op te lossen.

Evt. is een bios-mod ook een mogelijkheid, maar waarom zou je dat doen ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan