moederbord kan maar 8 gb ram hebben en pakt gewoon 12 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammerdude

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
hele goede middag ik had even een vraag

ik heb net 2 x 4 gb gekocht aan werkgeheugen en er in gedaan dacht bij mezelf kanaltijd proberen die 2x2 gb er bij in te doen heb ik gedaan en nu draai ik op 12 gb werkgeheugen.
hij ziet het in de bios
hij ziet het in taakbeheer
en hij ziet het bij systeem informatie

nu is het rare dat mijn moederbord maar 8gb ondersteunt kan iemand mij ff uitleggen hoe of wat vindt niet erg maar hoort normaal gesproken niet te kunnen.

mvg bram

Welk moederbord? en hoe is dat opgeschreven. Ik ken eigenlijk geen enkel moederbord met 4 sloten dat een limiet heeft van 8GB, wel 8GB per slot (32GB totaal dus)

aan het bord te zien zal het zeker geen 8gb max zijn eerder 8 per slot max zoals hierboven vermeld

4 xDIMM, Max. 8 GB, dat staat er maar toch

hij ziet overall 12 gb en zegt niet dat hij maar 8 gb er van gebruikt
want heb ook eenworkstation die zegt ziet 16 gb en kan er maar 10 gb van gebruiken staat dan bij systeem informatie en hier heb k dat niet

haha ja weet zijn niet veel moederborden met ddr3 en socket 775lga maar ben wel blij met me oud beesie haha
quad core in stevige videokaart en genopeg schijf ruimte moet doen met wat ik heb na speel elk spel vol uit dus dat zit wel goed:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt overigens sowieso geluk, want volgens de product spec kunnen 4GB modules niet eens in het moederbord gestoken worden :)

Ik kan ook niks vinden over een update. Je kunt eens een memory tester loslaten waarbij je specifieke ranges kunt upgeven. Dan weet je het snel genoeg ;)

das een goeie ja ff uitproberen

na even die memtesten gedraaid 6 stuks XD pakt gewoon alle werkgeheugen dus beetje raar eigelijk haha

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan