moederbord kapoet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetalice

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Goedemiddag,

Mijn probleem is dat mijn pc niet meer aan wil.

Bij het opstarten krijg ik 1 lang beepje en daarna 2 korte en vervolgens blijft hij piepen.

Mijn moederbord is de PM8PM V.

Ik heb al geprobeerd met clear cmos zonder resultaat.
Bijkomend probleem ik heb geen floppydisk.
Dit alles is gekomen dankzij een biosupgrade:o

HELP of moet ik terug naar de winkel?:o
Thanx

Dit alles is gekomen dankzij een biosupgrade
Dat klinkt niet zo lekker...

- Waarom deed je een BIOS upgrade? Werkten er dingen niet?
- Welke BIOS upgrade heb je uitgevoerd?
- Kreeg je tijdens het upgraden foutmeldingen, of is de PC uitgezet?

ik heb de upgrade gedaan om dat mijn vga niet goed werkte.
Heb de live-update van MSI gebruikt om de juiste te downloaden.

Tijdens het upgraden heb ik geen foutmelding gekregen. Pc is denk ik uit gezet. :confused:

Ik ging boodschappen doen tijdens het upgraden. Eerst ging de schijf uit alles bleef nog gewoon aan alleen de schijven niet. Hij is tijdens het upgraden uitgezet. Toen ik thuiskwam was pc uit gezet door 1 van mijn kids:o Toen ik hem weer aan deed ging deze dus niet meer aan:evil:

Dan kun je het zo goed als vergeten... In de BIOS staat alle essentiële informatie, over hoe jouw PC aangestuurd moet worden. Hoe de processor en het geheugen met elkaar praten etc. etc..
Op het moment dat je tijdens een bios upgrade de PC uitschakelt, wil dit dus zeggen dat de informatie maar deels is weggeschreven. Dit is dus echt funest voor je computer en vereist in 9/10 gevallen een nieuw moederbord.

ASROCK zei:
If you encounter problems while updating the new BIOS, DO NOT turn off your system since this corrupt BIOS might cause your system failed to boot up. Just repeat the process, and if the problem still persists, update the original BIOS file. If the Flash Memory Writer utility was not able to successfully update a complete BIOS file, your system may not be able to boot up. If this happens, your system will need service.

mhh was ik al bang voor :(

Zal het zin hebben om een flashrecovery te doen?

Ik weet niet of het iets uitmaakt. Je mag het proberen van me ;).
Als je PC nog weet hoe hij iets moet aansturen kán het lukken.

Laatst bewerkt:
hahaha zoiets ja. Alhoewel de pc pas een paar maanden oud is. Ga het eerst proberen en laat het dan weten of het winkel wordt offffffffff ;)

Dat had ik ook vroeger, je moederbord is verbrand.

En nu heeft ineens iedereen hetzelfde? omdat het bij jou een keer gebeurd is?:confused:

TS, je kunt nog dit proberen, geef de pc de tijd, dus niet uitschakelen:rolleyes: , kan lang duren, en alleen, als je een ps/2 toetsenbord eraan hebt, en de leds oplichten bij aanzetten van de computer, dan zit er nog leven in.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan