moederbord kapot maar wil andere componenten behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickos1989

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Mijn moederbord is naar eigen zeggen overleden, en nu wil ik die vervangen omdat ik het zonde vind om een nieuwe pc te kopen en mijn oude ( nog wel goede) componenten weg te gooien.

Nu was mijn vraag ofdat ik mijn procesor kan behouden, en of dit dan nog wel goed zal functioneren met mijn nieuwe moederbord.

ik heb een:

i-cute atx kast
intel P4 2.0ghz procesor
videokaart: asus V9400 128 mb met agp
512 dimm geheugen133 MHZ
voeding staat op pentium 4 support

nu was ik van plan, als het kan dit moederbord te nemen:

Asus P5B (socket 775)
http://www2.decomputerkrakers.nl/co...facturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,7/

zou dit gaan lukken

als bijlage voeg ik een foto toe waarom ik denk dat mijn moederbord overleden is

alvast bedankt nick.

Mijn moederbord is naar eigen zeggen overleden, en nu wil ik die vervangen omdat ik het zonde vind om een nieuwe pc te kopen en mijn oude ( nog wel goede) componenten weg te gooien.

Nu was mijn vraag ofdat ik mijn procesor kan behouden, en of dit dan nog wel goed zal functioneren met mijn nieuwe moederbord.

ik heb een:

i-cute atx kast
intel P4 2.0ghz procesor
videokaart: asus V9400 128 mb met agp
512 dimm geheugen133 MHZ
voeding staat op pentium 4 support
Waarde: 50 euro... (wellicht nog minder...)

nu was ik van plan, als het kan dit moederbord te nemen:

Asus P5B (socket 775)
http://www2.decomputerkrakers.nl/co...facturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,7/

zou dit gaan lukken
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=P5B
Jouw processor staat er niet bij.
Jouw videokaart kan er niet op
Jouw geheugen kan er niet op.

als bijlage voeg ik een foto toe waarom ik denk dat mijn moederbord overleden is

alvast bedankt nick.
kapote condensators? Zou best kunnen kloppen.

Wat dan:
Je moet of een moederbord vinden die een AGP-poort heeft en geschikt is voor je bejaarde processor (2e hands is denk ik de beste optie)
Of je koopt/bouwt gewoon een nieuwe pc.

Daar zal inderdaad je moederbord aan overleden zijn.(lekkende condensatoren) Gezien je een 2ghz Pentium 4 processor hebt, vermoed ik dat je nog een socket 478 moederbord hebt. Zou dat zo zijn, dan heb je niks aan het moederbord wat je wil gaan aanschaffen. Wat is je huidige type/model moederbord?

Nee, dat nieuwe moederbord is met geen enkel van je oude onderdelen compatibel:
-Je P4 processor is nog socket 478, dat nieuwe bord socket 775
-je ramgeheugen is nog SD Ram, dat nieuwe bord moet DDR2 geheugen hebben.
-Videokaart is nog AGP aansluiting, moederbord PCI-E

Dus als je echt je pc nog wil redden, zul je denk ik tcoh naar 2de hands moederborden moeten gaan kijken. Misschien als je geluk hebt dat er hier en daar nog een van die oude modellen nog nieuw worden verkocht, maar daar vragen ze dan dikwijls nog erg veel geld voor.
En anders zal het toch een nieuwe pc worden vrees ik. Waarvoor gebruik je je pc zoal?
En weet je soms merk en type van je oude bord ook?

Daar zal inderdaad je moederbord aan overleden zijn.(lekkende condensatoren) Gezien je een 2ghz Pentium 4 processor hebt, vermoed ik dat je nog een socket 478 moederbord hebt. Zou dat zo zijn, dan heb je niks aan het moederbord wat je wil gaan aanschaffen. Wat is je huidige type/model moederbord?

dit is een: jetway model P4XFA

je was me net voor met die constatering...

http://www.azerty.nl/8-88-38524/pm8m-v.html
zou moeten werken.
Maar ik zou het echt niet doen.

edit
Onee: dat geheugen is nog sdram... pff...

Laatst bewerkt:
Is gewoon DDR ram wat erop kan hoor.:)
(DDR Sdram= gewoon DDR)
Hij bedoelt waarcshijnlijk dat dat oude ram nog SDram is, maar het dat pas later gezien.

Ik denk dat het voor de TS gewoon het beste is om een nieuwe pc samen te stellen. Als je niet te veeleisend bent (wat ook niet zo zal zijn als je nog zo'n oude pc hebt) kan je bij bv. Azerty een nieuwe pc samenstellen voor +- 150€. heb je ineens een beter pc. En lijkt me beter dan dat je nog geld in die oude gaat pompen.

Supports up to 1 GB SDRAM (PC100/133)
Supports up to 2 GB DDR RAM (DDR200/266)
Dus op het moederbord kan dsram zitten, of ddr.

(het is soms gewoon lastig om de info goed te interpreteren: wat jij zegt over de snelheid van DDR kan namelijk ook)

het is inderdaad een socket 478

nu had ik nog een moederbord gevonden wat redelijk in de buurt komt:
http://www.schako.nl/Webwinkel-Product-379242/ASROCK-INT-S478-800-P4I65G-mATX.html
of

maarja als jullie zeggen dat ik het beter niet kan doen.

ik vond hem zelf nog vrij snel hoor, hij was veel sneller als de
DELL dimension E521
AMD athlon 64 X2 Dual Core processor 5000+, MMX, 3DNow (2 CPU's)
en 1022 MB ram

hoe dit kan snap ik zelf ook niet hoor op deze DELL zit wel McAfee, en op die nu kapot is zat maar AVG

Laatst bewerkt:
het is inderdaad een socket 478

nu had ik nog een moederbord gevonden wat redelijk in de buurt komt:
http://www.schako.nl/Webwinkel-Product-379242/ASROCK-INT-S478-800-P4I65G-mATX.html
of

maarja als jullie zeggen dat ik het beter niet kan doen.

ik vond hem zelf nog vrij snel hoor, hij was veel sneller als de
DELL dimension E521
AMD athlon 64 X2 Dual Core processor 5000+, MMX, 3DNow (2 CPU's)
en 1022 MB ram

hoe dit kan snap ik zelf ook niet hoor op deze DELL zit wel McAfee, en op die nu kapot is zat maar AVG

Die moederborden komen idd wel in de buurt, maar dan zou je nog ander ramgeheugen moeten gaan kopen daarvoor ook,en als je ziet wat de hele pc nog waard is, vind ik het te gek om hier nog geld in te steken.

En die Dell Dimension E521, met die specs zou die een stuk sneller moeten zijn dan je oude P4, want die dell heeft al een Dual Core processor en meer ramgeheugen, maar als die traag gaat, denk ik dat dat is omdat er Vista zal op draaien, en om Vista vlot te draaien ben je toch beter met 2gig ramgeheugen dan 1 gig.

Waarvoor moest je oude P4 nog dienen? Dan kunnen we misschien wel via Alternate.nl of een andere site een nieuw pc'tje samenstellen voor niet te veel geld.

Die moederborden komen idd wel in de buurt, maar dan zou je nog ander ramgeheugen moeten gaan kopen daarvoor ook,en als je ziet wat de hele pc nog waard is, vind ik het te gek om hier nog geld in te steken.

En die Dell Dimension E521, met die specs zou die een stuk sneller moeten zijn dan je oude P4, want die dell heeft al een Dual Core processor en meer ramgeheugen, maar als die traag gaat, denk ik dat dat is omdat er Vista zal op draaien, en om Vista vlot te draaien ben je toch beter met 2gig ramgeheugen dan 1 gig.

Waarvoor moest je oude P4 nog dienen? Dan kunnen we misschien wel via Alternate.nl of een andere site een nieuw pc'tje samenstellen voor niet te veel geld.

Die dell dimension E521 draait XP Home op

en het is niet dat ik spelletjes op me pc wil spelen want daar heb ik me xbox360 voor, het is alleen meer om verslagen te typen te msne, muziek af te spelen en om te internetten
niet dat iets speciaals dus waar je een nieuwe pc voor nodig heb.

Die dell dimension E521 draait XP Home op

en het is niet dat ik spelletjes op me pc wil spelen want daar heb ik me xbox360 voor, het is alleen meer om verslagen te typen te msne, muziek af te spelen en om te internetten
niet dat iets speciaals dus waar je een nieuwe pc voor nodig heb.
Heb je die Dell dan al is op virussen/spyware gescant, want dat zou toch zowat bij wijze van spreken een 'racemachien' moeten zijn tov die P4.

maar terug naar het onderwerp dat mijn pc mischien geen drol meer waard is, wil niet zeggen dat hij niet goed genoeg voor mij is.

als hij gewoon redelijk werkt zodat ik er kleine dingetjes op kan doen zoals msne muziek luisteren enz, vind ik het goed, daar heb ik geen nieuwe pc voor nodig.

en waarom zou ik een nieuw ramgeheugen moeten gaan kopen, als ik bijvoorbeeld 1 van de eerder vermelde moederborden zou nemen.

maar terug naar het onderwerp dat mijn pc mischien geen drol meer waard is, wil niet zeggen dat hij niet goed genoeg voor mij is.

als hij gewoon redelijk werkt zodat ik er kleine dingetjes op kan doen zoals msne muziek luisteren enz, vind ik het goed, daar heb ik geen nieuwe pc voor nodig.

en waarom zou ik een nieuw ramgeheugen moeten gaan kopen, als ik bijvoorbeeld 1 van de eerder vermelde moederborden zou nemen.
Omdat die niewe moederborden enkel DDR 1 ramgeheugen ondersteunen, terwijl jou ramgeheugen nog SDram is, en dat past/werkt niet op die moederborden. Maar ja, aan de andere kant, ik denk dat een 512 mb latje DDR 1 geheugen rond de 15-20€ kost, dus als je dat er dan bij koopt, kan je voor de rest alles nog gebruiken.

Maar denk er aan, je oude pc herstellen, kost misschien +- 60-70€, terwijl je voor iets meer een nieuwere én betere pc hebt, ook al gebruik je je pc maar voor msn en muziek, vindt ik dat je toch ook wat met de toekomst rekenig moet houden. Als je bv met de tijd naar Vista wilt overstappen, is nu een nieuwe pc beter. Want je oude gaat toch niet Vista kunnen trekken, en je kunt niet eeuwig bij XP blijven, of je nu wilt of niet.

Maar ja, de keuze blijft natuurlijk bij jou, maar in mijn geval was de keuze snel gemaakt hoor,...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan