Moederbord kapot of Bios update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald1980

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Ik heb sinds het begin dat ik mijn zelf samen gestelde pc heb al het probleem dat als ik windows xp opnieuw opstart hij altijd vast loopt. Soms kan ik 30 minuten met de pc werken soms kom ik niet verder als het windows logo.

Het gek vind ik dat als ik vervolgens de pc uitzet en hem een paar uur uit laat staan dat hij dan gewoon opstart en ik zonder probleem dagen achter elkaar ermee kan werken.

Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit de bios heb geupdate, maar ik heb inmiddels al wel een paar keer windows opnieuw geinstalleerd en ook ander xp versies.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Ronald

Geef eerst eens wat informatie, zo is het een beetje moeilijk:

welk moederbord precies?
welke processor?
welke bios versie heb je nu?
welk en hoeveel geheugen?
welke videokaart?

Moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum (socket 939)
Processor: AMD Athlon 64 3500+
Bios versie: V1,4
Geheugen: 2gb DDR400 (4x 512mb)
Videokaart: Ati Radeon AGP kaart. (exacte type weet ik niet meer.)

Ok, zijn je geheugen reepjes single side of double side??

Het geheugen is double side.

Ik heb toen ik de pc kocht eerst 1gb erin gehad en later nog 1gb erbij gekocht. Ik heb toen ook nog een tijdje het nieuwe geheugen alleen erin gehad, maar dat hielp ook niet. Ik heb zelf windows al op een andere HDD geinstalleerd om uit te sluiten dat het aan die hard disk lag.

Ok, als dat het probleem oplost ben ik enorm blij.
Misschien is het wel handig te zeggen dat als er 2x 512mb in zit hij aan geeft dat het dual-channel 200mhz is en als er zoals nu 4x 512 in zit dat het dan dual-channel 166mhz is. Het lijkt mij dan toch dat hij hem automatisch terug schakelt.

Hamvraag is natuurlijk of je de vastlopers ook hebt met maar 2 geheugenbankjes geplaatst...

Ik ga het nu gelijk proberen en dan maar hopen dat het probleem daarmee opgelost is. Dat hoor je dan zo weer van me

Ik heb inmiddels de geheugenbankjes eruit gehaald en ook gelijk mijn bios geupdate.
Het is nu gelukt zonder vastlopen om sp2 en sp3 te downloaden en te installeren. Voorheen had me dat niet gelukt. Mijn dank is groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan