Moederbord kapot? of iets anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijno

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
209
Beste lezers,


Zojuist kreeg ik een PC binnen die niets meer deed.
Als de powerknop ingedrukt wordt gebeurt er niets. Heb Power Supply vervangen, maar nog steeds niets. Heb powersupply in andere PC getest en daar deed alles het wel.
Heb proberen na te gaan of power-knop misschien defect was. Heb de twee koperen puntjes op het moederbord van de power-knop kortgesloten, maar geen effect.
Toen alle kaarten eruit gehaald, HDD, CD-Rom en floppy drive los, maar nog steeds niets.
Wel knippert het groene powerledje een fractie van een seconde als ik even de stroom eraf gehad heb en die er weer op zet.
Is het moederbord kapot?
Is er een mogelijkheid om definitief andere mogelijkheden uit te sluiten?

Het is een Packerd Bell PIII 500.

hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen geven.

gr,

Krijno
 
Beste Krijno,

Het kan zijn dat de CPU Fan defect is.
Als het mobo ziet dat de fan niet draait, wordt de boel niet opgestart.
Ik weet dat ouwe compaq's ook een dergelijke beveiliging hadden, dus misschien die van jouw ook ???

Groetjes,
Martin.
 
kan kloppen wat ijspeert zegt, en als ik me goed herrinner staat die beveiliging in het bios standaard op disabled. Dus als je geen extra fan hebt, effe de bios resetten...
 
Ik heb getest of het de cooler was, maar dat was het ook niet.

Toen kwam ik de volgende dag op tweakers een bericht tegen dat er een generatie moederborden condensatoren uit Taiwan heeft, en die zijn van mindere kwaliteit dan die uit Japan. De condensatoren worden aan de bovenkant zwart, of barsten zelfs open.
In de reacties las ik dat Packerd Bell veel van deze borden heeft gebruikt, en de PC was een Packerd Bell.

Bij nader onderzoek op het moederbord bleken enkele condensatoren zwart aan de bovenkant te worden.
Dit zie ik dan ook als de oorzaak van het defect.
 
Lekker dan, zo'n Taiwanese condensator, op deze manier is het wel lekker zoeken.

Succes ermee!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan