Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VulcanRaven

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
Hey,

Sinds voorgister doet mijn pc gek. Ik wilde hem opnieuw instaleren omdat hij verdacht traag was (geen spyware oid). Dus wil ik hem formateren, herkent hij mijn hd's opeens niet meer. 4 ide geprobeert en 1 sata. In het bios ziet hij geen enkele schijf, wel in de raid config. Mijn dvd branders pakt ie wel nog. Alleen als ik de vista cd erin doe en daarvanaf boot dan blijft hij een dikke 10 minuten op het bootscreen hangen, je ziet alleen die installer achtergrond maar verder niks. Na een dikke 10 minuten komt het scherm van welke taal je wilt instaleren enz. Daarna ziet hij uiteraard geen hd's.

Ik heb al verschillende kabeltjes enz geprobeert. Ook een bios reset + update doet niks. Jumpers staan ook goed.

Zou mijn mobo kapot kunnen zijn?

Pc:

Asrock AliveXfire-Esata2
Amd Athlon 64 X2 5000+
2 GB DDR2 800 mhz Geil

Trek eens even de stekker uit het stopconcact. Laat hem een paar minuten echt zonder stroom staan, en probeer het nog eens. Misschien wat slack dat in het geheugen is blijven hangen en "in leven" blijft door wat reststroom.

Anders aan de slag met ultimate boot cd en test je geheugen ff.

Trek eens even de stekker uit het stopconcact. Laat hem een paar minuten echt zonder stroom staan, en probeer het nog eens. Misschien wat slack dat in het geheugen is blijven hangen en "in leven" blijft door wat reststroom.

Heb ik al eens geprobeert, stekker eruit, bios batterij eruit maar niks werkt :(.

Voor de rest werkt alles wel gewoon prima, pc start gewoon op en kom in het bios enz. Alleen de dvd spelers zijn gigantisch traag en de hd's worden niet herkent :(

Ontkoppel alle hd's behalve van de c: partitie waarvan het systeem start. Dan 1 voor 1 de hd's weer bijsteken, opstarten, kijken of het herkend wordt. Kan zijn dat een ide kabel iets gesmolten is door hitte?

HD's zijn allemaal geformatteerd :confused:

Maar heb verschillende IDE-Kabels geprobeert, en het probleem doet zich ook voor met sata schijven.

Al gedaan + een Reset. Maar hij herkent ook mijn ide schijven niet die eerst wel gewoon werkend waren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan