Moederbord Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PepperNg

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo allemaal,
Toen ik gister mijn pc wilde opstarten, gebeurde er vrijwel niets.
Dit is wat er wel gebeurd:
Pc gaat aan, fans gaan draaien en 't power lampje gaat branden,
Ik krijg geen beeld, en de monitor springt op stand-by
De lampjes op het toetsenbord en die van de optische muis gaan niet aan
De cd speler opent zich wel door op 't knopje te duwen
ik hoor geen enkele piep
de bios heb ik met de jumper al gereset
Het moederbord is de MD-8088 van Medion, intel P4 3.2gHz, 2gb ram en de 7600 GS videokaart van GeForce
Haal ik deze videokaart eruit, krijg ik wel een reeks piepjes van 't moederbord.
Ik heb ook geprobeerd hem kaal op te starten, zonder extra's, met alleen de CPU, videokaart en 1 reepje geheugen, geen verandering.

Op marktplaats heb ik exact hetzelfde moederbord gezien, maar voor ik iets ga kopen wil ik eigenlijk zeker weten of het wel het moederbord is. Hoe kom ik hier achter= Is er iets dat ik kan doen om het zelf weer werkend te krijgen, zonder een nieuwe te hoeven kopen?

Alvast bedankt!

volgens mij is je voeding doorgebrand

nee.. dan heb je mijn post nog niet eens bekeken. Zoals ik hierboven duidelijk aan heb gegeven, hoe kunnen anders de fans aan gaan, de hardeschijf gaan draaien, de lampjes aan gaan, de cd/dvd speler open kunnen, beebs geven zonder videokaart etc etc

ik heb ooit een pc gehad en die voeding was doorgebrand en als ik hem probeerde aan te zetten dan gingen alle lichtjes en fans branden en blazen maar verder gebeurde er niets.

weet je zeker dat het het moederbord is ??

Nee, dat is juist waar ik probeer achter te komen, daarom ben ik deze thread begonnen.

Hoe kom ik er achter of het mijn CPU of mijn Moederbord is?

Je zou kunnen beginnen met een andere voeding in het systeem zetten, en dan kijken of alles werkt, maar daarvoor heb je wel een andere voeding nodig ;)
Zelfde gaat op voor alle andere onderdelen, stuk voor stuk testen in een ander systeem, en kijken of het werkt. Deze methode duurt alleen wat lang.

Hallo

Controleer visueel de condensatoren rond de c.p.u.

Heb hier reeds diverse malen hetzelfde type moederbord gehad , en deze condensatoren lekten elektroliet.

Sporadisch zijn deze kortgesloten , en weigert motherboard op te starten.

Uiteraard kun je deze vervangen , maar of het sop de kolen waard is ...

Peter

Laatst bewerkt:
Hey, ben ik weer.
Nieuw (2e hands maar volgens de verkoper goed werkend) moederbord gekocht,
die erin gezet, geen resultaat. Symptomen blijven exact hetzelfde.

Nu blijven er nog enkele dingen over,
Voeding,
Geheugen,
Processor,
Videokaart

Al lijkt de videokaart me niet echt logisch aangezien hij dan eigenlijk wel geluid zou moeten geven, en op z'n minst 't lampje van de muis / toetsenbord had moeten laten branden.

Dinsdag afspraak met de computerman, die heeft vast wel alles passend liggen en kan door te vervangen en controleren kijken wat er mis is.

In ieder geval tot nu toe bedankt voor jullie hulp,
Ik ga nog even proberen een voor een met 1 van de reepjes geheugen op te starten,
maar tot nu toe 3 van de 4 geen effect. (en ze zeggen nog wel, 3 maal is scheepsrecht ..)

Groetjes!

henkspank zou toch wel eens gelijk kunnen hebben,
De voeding ruikt redelijk verbrand, maar weer iemand vertelde me dat voedingen altijd stonken?
Maargoed, zeker weten we het dinsdag, ik laat 't dan in ieder geval nog ff weten voor degene die 't interesseert ;)

Hmmm mijn voeding ruik ik anders niet... zal wel aan de voeding liggen dan.

Het was de videokaart!
Zit nu een wat goedkopere in en daarmee doet ie 't weer perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan