moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
De pc van een kennis van me is "overleden"... als ik hem opstart hoor ik de ventilators wel draaien en de leds doen het ook, maar op de monitor krijg ik "no input signal".
Hoe kom ik erachter of dan de videokaart of het moederbord kapot is?
Het gaat om een Dell Dimension E521
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik heb helaas geen pci-e videokaart liggen.
Wat kan er eventueel nog meer kapot zijn, als ik niet kan opstarten, maar direct een melding op de monitor krijg "no input signal"...
Is er nog een andere manier om erachter te komen wat er nou kapot is?
Ik heb overigens beide aansluitingen geprobeerd, dus de videokaart en de on-board videokaart aansluiting,... en de monitor is van mezelf en die doet het.
Laatste vragen... het gaat om een dell dimension E521, mocht het moederbord kapot zijn, moet er dan persé weer een dell moederbord in, of kan ik ook een ander moederbord plaatsen? Zo ja, welke?
Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vele vragen...

Bios al een keer gereset?
Als ik het goed begrijp zit er een apparte en een onboard videokaart in, zo ja haal dan de bij geplaatste videokaart er eens uit en sluit de monitor een op de onboardkaart aan.

Ik heb de bios nog niet gereset, ik weet ook niet hoe dat moet.
Wat de videokaart betreft, dat heb ik idd al geprobeerd, maar helaas werkt het dan ook niet... en krijg ik dezelfde fout melding

Bios kun je resetten dmv een jumper op het moederbord of even de batterij (knoopcel) een minuutje verwijderen.
WEL EVEN DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT ALS JE EEN RESET UITVOERD.

Weet je zeker dat het niet aan de monitor ligt?

Ja, heel zeker, ik heb daar namelijk mijn eigen pc op aangesloten staan, en die doet het gewoon.

Zie je ook het opstart scherm niet voor bij komen, dan is vermoedelijk toch je moederbord stuk.
Dus zul je een ander moederbord moeten monteren als de pc dat nog waard is..

Nee, hij geeft geen opstartscherm weer, ik was er al bang voor dat het moederbord kapot was. Dank je voor je hulp.
Kan er zomaar elk moederbord in? Ik heb nog nooit een mobo vervangen, maar het lijkt me niet al te moeilijk om te doen, wat het technische gedeelte betreft.
Maar ik weet niet waar ik rekening mee moet houden, wat betreft de andere onderdelen, of dat allemaal passend is.
Zo heb ik hier een vrij goedkoop moederbord; MSI G31M3-L V2 DDR2 VGA PCI-E m-ATX Maar ik weet niet of dat wat is?
De pc is vooral voor internet gebruik en niet voor ingewikkelde games oid.

Als de processor er op past is het een prima bordje voor wat ze er mee willen doen.
Zoe wel even controleren of je hardware er op past zoals processor
(Compatibele processoren Pentium 4, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Quad, Pentium Dual Core, Celeron 400 equence, Celeron Dual Core)
En geheugen (DDR2 SDRAM
Ondersteunde RAM-snelheid PC2-6400, PC2-5300 )_

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan