moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste helpmijers,

ik heb hier een gigabyte 8ipe1000 pro naast me liggen ik heb hem aangesloten maar hij geeft geen beeld en ergens in de hoek van het bord bij de geheugen sloten brandt een oranje lampje weet iemand wat dit betekent en kan iemand mij helpen??

alvast bedankt
groeten stephan

Er zijn enkele soorten GA-8IPE1000 Pro borden, namelijk
GA-8IPE1000 Pro (Rev 2.x)
GA-8IPE1000 Pro (Rev 1.x)
GA-8IPE1000 Pro2
GA-8IPE1000 Pro2-W
GA-8IPE1000 Pro3
GA-8IPE1000 Pro-G
Handleidingen opzoeken op: deze link

Overigens heb ik het idee uit de handleiding dat de zgn. RAM_LED waar jij het over hebt alleen aangeeft dat je op dat moment geen modules mag verwijderen als die brandt, dus dat het op zichzelf géén aanduiding geeft dat er problemen zijn met het bord of de geheugenmodules zelf.

Enige wat ik nu direct zie aan mogelijkheden is het resetten van de CMOS-waarden ('BIOS-instellingen'):
If you want to erase CMOS...
1.Turn OFF the computer and unplug the power cord.
2.Remove the battery, wait for 30 second.
3.Re- install the battery.
4.Plug the power cord and turn ON the computer.

Verder zou je kunnen kijken of je met een grafische kaart erin gestoken wél beeld krijgt. Kies dan een AGP4 of AGP8 videokaart.

Succes,

Tijs.

Er zijn enkele soorten GA-8IPE1000 Pro borden, namelijk
GA-8IPE1000 Pro (Rev 2.x)
GA-8IPE1000 Pro (Rev 1.x)
GA-8IPE1000 Pro2
GA-8IPE1000 Pro2-W
GA-8IPE1000 Pro3
GA-8IPE1000 Pro-G
Handleidingen opzoeken op: deze link

Overigens heb ik het idee uit de handleiding dat de zgn. RAM_LED waar jij het over hebt alleen aangeeft dat je op dat moment geen modules mag verwijderen als die brandt, dus dat het op zichzelf géén aanduiding geeft dat er problemen zijn met het bord of de geheugenmodules zelf.

Enige wat ik nu direct zie aan mogelijkheden is het resetten van de CMOS-waarden ('BIOS-instellingen'):

Verder zou je kunnen kijken of je met een grafische kaart erin gestoken wél beeld krijgt. Kies dan een AGP4 of AGP8 videokaart.

Succes,

Tijs.

hee tijs,

gelukkig ik was al bang,
ik heb trouwens de GA-8IPE1000 Pro (Rev 2.x) dit was ik er even bij vergeten te zetten;)
maar goed ik heb overal voor een jumper van de Bios gezocht maar bij dit bord meot dat blijkbaar dus zo en er ligt een videokaart in een Nvidia quadro4 980XGL

maar dan probeer ik even de bios te resetten

bedankt alvast voor de hulp en als ik nog niet verder kom zal ik het zeggen;)

groeten

Laatst bewerkt:
nou ik heb de bios gereset en ook verschillende videokaarten geprobeerd maar nog steeds geen beeld:confused:

ik ben echt ten einde raad:(

iemand nog ee ingeving?

groeten stephan

alles er uit halen wat je niet nodig hebt om in de bios te komen
zoals cd spelers branders HDD niet nodig om optestarten in de bios

probeer ook 1 geheugen bankje er uit te halen en dan met 1 geheugen stick opstarten
of alle bij er uit te halen en horen of hij piept zo niet ben ik bang dat of je cpu of je mobo kapot is

alles er uit halen wat je niet nodig hebt om in de bios te komen
zoals cd spelers branders HDD niet nodig om optestarten in de bios

probeer ook 1 geheugen bankje er uit te halen en dan met 1 geheugen stick opstarten
of alle bij er uit te halen en horen of hij piept zo niet ben ik bang dat of je cpu of je mobo kapot is

Hee,
ja ik heb er geen hardeschijf in liggen en ook geen cd of dvd spelers/branders en er zit ook maar een geuheugen bankje in en hij piept niet als ik hem normaal aanzet:S
maar ik probeer het wel ff zonder geheugen.
Groeten

ik ben vanmiddag maar even aan de slag geweest met het bord maar kon er geen beeld uitkrijgen heb er een andere videokaart ingelegd waarvan ik zeker wist dat die het deed bij de andere was ik daar niet heel zeker van heb 2 processoren geprobeerd maar nog helemaal niks:confused:
ik probeer als het kan morgen of anders in het weekend even een andere cpu waarvan ik ook zeker weet dat die het doet en als ik er dan niks uitkrijg gaat hij denk ik toch maar richting de stort:(
jullie horen het nog;)

groet Stephan

En? wat doet hij?
Doe jij bij de processoren wel het goeie geheugen.
verschil in snelheid,ander geheugen. 100/133.mhz

En? wat doet hij?
Doe jij bij de processoren wel het goeie geheugen.
verschil in snelheid,ander geheugen. 100/133.mhz

hij deed helemaal niks er kwam niks uit dus dat was ik vergeten even te melden dat ik hem weggegooid heb ik ga er geen energie meer in steken verder;)

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan