Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2901

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Hallo,

We hebben hier een pc uit ongeveer 2007 en gisteren ging hij opeens niet meer aan.
We hebben hem opgemaakt andere voedingen geprobeerd maar niks werkte.
Dus we dachten dat zo, dan zal het het moederbord wel zijn.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen??

Alleen met CPU, systeemspeaker en voeding opstarten, de rest eruit en eraf, biosbeeps?

Hoi,

Al je zeker weet dat je een andere voeding goed hebt aangesloten;) dan zou het wel eens de juist conclusie kunnen zijn .Wat je nog kan proberen is zo kaal mogelijk op proberen te starten dus alleen moederbord en processor bv. gaat het dan wel dan 1 reepje geheugen en zo voort.

Okey zal het proberen. Moet ik dan wel alle 16 polige kabels aansluiten of boeit dat niet?

Hoi,

Zoals gezegd alleen moederbord en processor ik zou alle kabels loshalen. Behalve dan die nodig zijn vanaf de voeding.

Dat heeft helaas niet geholpen.. Dus ik neem aan dat dan me moederbord kapot is??

Misschien heeft het er niks mee te maken, maar heb je al een geprobeert om de BIOS batterij te vervangen?
Misschien dat het werkt.

Nee, maar hij heeft nog nooit gezegt dat ie low was en volgens mij is dat alleen voor de tijd?

Hij slaat daar ook de opstartinstelling in op.
Probeer hem eens te vervangen.

is het proberen waard. Het is doorgaans gewoon een CR2025 of CR2032 batterij, die koop je gewoon voor 2 euro bij de plaatstelijke supermarkt.

Laatst bewerkt:
Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk maar zie eerder antwoord je weet maar nooit

zonder de batterij werkt je mobo ook nog hoor, enkel de tijd en de opstart instellen zijn niet meer dezelfde dan de vorige keer je ze had opgeslagen

Hoi,

Ja dus ,misschien ergens nog een tweedehansje te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan