Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigQ98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2016
Berichten
1
Hallo!

Een tijdje geleden is er thee over mijn laptop heengekomen.
Mijn toetsenbord doet het nu voor 95% niet. Op andere fora zag ik dat het toetsenbord kapot is (logisch), maar ook dat de moederbord kapot kan zijn.
Ik wil m'n laptop laten repareren, maar hoe weet ik of mijn moederbord kapot is? Want als die kapot is laat ik 'm niet repareren (schijnt duurder te zijn dan een nieuwe laptop).

Heeft iemand dus kenmerken van een kapotte moederbord? Ik kan overigens wel gewoon op mijn laptop alles doen, alleen doet het toetsenbord het niet...
 
Hallo,

Ik denk dat je usb-poorten defect zijn.

het beste is om naar je dichtbijzijnde computerwinkeltje te gaan en kijken of zij een oplossing voor je kunnen vinden


gr, Thomas2001
 
Hoi hoi

Als je goede computer kennis hebt alle mogelijke fouten en kwalen minderheden ( informatie over jouwe moederboard ook ! ) enz.. je kan zelf ook achterhalen en zien via zogenaamde SiSoftware Sandra ...

:( Maar als je niet goed met computers bent laat maar dus zoiets liever door een computer deskundige dat doen ..
 
Hallo

"Een tijdje geleden is er thee over .... " Altijd jammer om zoiets te moeten lezen ...

Iets dat je zo goed als onmiddelijk had moeten doen ....

Alles droog blazen d.m.v. luchtdruk (compressor)

Uiteraard eerst volledig spanningsloos maken ... netadaptor , batterij , etc .. verwijderen ....

Desnoods gedeeltelijk demonteren om alles droog te kunnen, blazen ...

Mocht je echter alles statisch hebben laten drogen "op hoop van zegen" , is het echt koffiedik kijken wat er allemaal precies defekt (geoxydeerd) is ...

"alleen doet het toetsenbord het niet.." ... lijkt mij logisch om het keyboard te demonteren , en te controleren in welke mate de onderliggende connector/motherboard geoxydeerd is ...

Geen vermelding merk/typenr /ouderdom van deze laptop ...(jammer voor u ) ... je zult dus zelf eens moeten zoeken hoe het een en ander te demonteren , en kunt dus momenteel niet rekenen op de rijke praktijkervaring van mede forummers ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
USB toetsenbord aansluiten en kijken of voor de rest alles normaal werkt.

In thee zit wel zuur, dus het kan zomaar zijn dat je over een tijdje alsnog vreemde problemen krijgt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan