moederbord 'kappot' geflashed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

menmoeder

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Hey iedereen,

Ik ben tegenwoordig veel bezig met overklocken... En zoals iedereen weet, moet je daar voor verscheidenen biosen uittesten om te zien welke het beste is.

Wel, ik heb nu een dik probleem denk ik. Ik was mijn msi gd80 terug naar de allereerste versie aan het flashen (met een usb flash stick, en met M-flash.) dit lukte perfect, allemaal testjes op gedaan. Dan wil ik verder gaan naar de volgende versie, versie 1.1...

Ik stelde dit dus in met M-flash, en hij zij nog iets van een flash force? are you sure. Dus eigenlijk letterlijk het flashen forceren...

Nadat dat gebeurt was, starte hij wel op, maar gaf geen beeld. Ook de ledjes op mijn mobo die de temp aangeven bleven op 'FF' staan. Dus geen reactie.

Opstarten doet hij nog wel, enkel geen beeld geven, en de ledjes op mijn mobo gaan ook niet verder (dus aan grafische kaart ligt het niet :D.)

Kan iemand hier misschien zijn mening over geven, is er iets aan te doen? of echter niet?

Weet je zeker dat het niet je videokaart is?
vertoont je computer wel alle kenmerken wanneer het opstart?
als dit niet het geval is betekent dat je je bios verkeerd geflasht hebt op een of andere manier.
en op welke manier heb je het geflasht? heb je het direct opgestart met je usb met de bios of met een programma?

Als je verkeerd heb geflasht is er (zover ik weet) geen andere oplossing dan het aanschaffen van een nieuwe chip. :(

ik zal er straks eens een 8800 gt insteken, en kijken. Maar als het aan de gpu zal liggen zouden de ledjes met de temperatuur al oplichten en de temp aangeven... En dat doen ze dus niet.

Nieuwe chip? Pfff, met een goed verhaaltje laat je dat mobo gewoon binnen garantie gaan :).

En ik heb normaal juist geflashed... Met m-flash, dat programma doet het voor je he :). Is van MSI zelf, en zit in het bios...

Dat is wel wat de meeste mensen denken over de garantie van het moederbord :D
Maar de meeste fabrikanten vergoeden het niet als je zelf je bios verkeerd heb geflasht.

Tja als zij een programma maken wat uiteindelijk jouw chip verpest heeft, dan hoor je wel een nieuwe te krijgen,
(btw persoonlijk vindt ik MSI een slechte merk)

Laatst bewerkt:
haha, voila, live update...

Ik vind persoonlijk msi een bangelijk merk! Zeker als het aankomt op gpu's! Die aftermarkt kaarten van msi zijn eht bangelijk... Kijk nu de 480 lightning... Is een record van 1.4ghz mee gehaald... Ik heb nog geen enkel andere fabrikant zo'n kaart zien maken.
Ik geef wel toe, hun drivers sucken echt... Maar die haal ik rechtstreeks van nvidia af...

En op mobo's doen ze echt ook niet onder ..; Kijk naar de GD80, of big bang... Zijn toch bangelijke bordjes...?

Maarja, ik zal nog eens proberen baterijtjes uit te halen, en clr cmos... we zien wel, ik kom er wel :). Zal zeker en vast wel lukken...

Zorg eerst wel dat je dezelfde lading heb als je computer door een metalen deel van je computer ( geen hardware) vast te houden en tegelijk een andere metalen voorwerp.

Ik had ook een MSI moederbord ging over 2 maanden stuk, en had het bonnetje niet dus werd het een nieuwe moederbord kopen.
Ook had ik een behuizing van hun aangeschaft ook niet zo goed vergeleken met coolermaste etc :D
Over hun GPU's heb ik geen idee maar ik zal er naar kijken :)

Ik had gewoon alles uitgezet ...
Maarja, heeft niets uitgehaald, hij start wel op. maar geeft geen beeld. (en neen ik blijf er bij, het is niet men gpu. Heb met meerdere getest.) Dus, het start wel op, en het temp ledje blijft op FF staan, dat betekent zowiso dat mijn bios naar de 'bom' is. Kan geen enkel probleem zijn, ik ga er gewoon mee terug, en onder garantie laten gaan.

Maar, appie.. Wie koopt er nu ook een case van msi aan :D? op dat punt weet je wel dat het ga sucken, Maar op mobo en gpu's, echt een top merk vind ik zelf eerlijk gezegd (naar mijn eigen mening he :)).

Haha, tja je gaat toch ff die merk testen he :D
maar gelijk heb je over de bios van de msi. het ziet er wel goed uit :)

Btw niet melden dat je met overclocken bezig was - want ik weet bijna zeker dat schade d.m.v overclocken niet wordt vergoedt door garantie
Ook al ging het niet kapot door overclocken maar door een programma van hun :D gwn niet melden

Succes! :thumb:

Ik haal dat bij een leverancier.. Mijn vader heeft een softwarebureau, vandaar... En veel maakt dat niet echt uit ^^... Die verkoper daar is een hele goeie maat van mij, wij hebben zelfs samen nog die pc overklocked daar vanachter in de winkel... Dus op dat punt, zeker en vast geen enkel probleem :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan