Moederbord kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Hallo allemaal,

Ik wil graag binnenkort een nieuwe comouter in elkaar laten zetten maar wat voor pentium kan ik er nou het beste in zetten want volgensmij is AMD duurder als intel want voor een 3000 Mhz van intel betaal je 150 en een AMD athlon 3000+ is maar 2000 mhz en kost ook 150 hoe kan dit en welke processor is het meest geschikt ik ga de pc vooral gebruiken voor games en om te surfen.

Heeft iemand een goed alternatief ??

GR,

Maikel

Dat verschil in MHz'en van de AMD en de Intel zegt niets. De AMD wordt niet voor niets 3000+ genoemd om hem te vergelijken met de Intel. De prestaties van beide processors komen redelijk overeen, ondanks het verschil in MHz'en.
Als je nu een nieuwe processor moet kiezen zou je eens moeten kijken naar een 64 bits versie. Uiteindelijk zal alles overgaan naar 64 bits, dus het is niet verkeerd om daar nu alvast aan te beginnen.

Titel klopt niet echt van de post... En nu roep je weer een discussie van intel-fans tegen amd-fans op...

Hallo,

Als eerste bedankt voor je reactie. Ik wilde het liefst een intel processor kopen omdat ik daar goede ervaringenj mee heb. en eentje met een 3 ghz processor maar ik kan het op internet nergens vinden. Ik vind wel moederborden maar niet met een processor:(

Weet iemand een goede site waar je een goed overzicht hiervan hebt

Alvast bedankt

Gr,

Maikel

Ik vind wel moederborden maar niet met een processor
??

Heb je niet een voorkeur voor een merk moederbord..

Ik zou alsk jou was bij intel blijven als je er goede ervaringen mee hebt. Never change a winning formula..

Zelf hebk een Asus bord met p4 2,8 loopt als een tiet...

Tis alweer een tijdje geleden maar dit is de pc die ik nu heb :p

AMD Athlon 3000 + --> dus toch :p
1024 MB RAM geheugen
FX 5200 128 mb grafische kaart ( ik ga binnekort de 6200A 512 mb kopen :p)
DVD RW /DVD ROM
FLOPPY

bij deze gooi ik het topic eindelijk dicht :thumb: en bedankt voor jullie hulp

M@ikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan