moederbord kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerman23

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo,
Laatst was mijn computer stuk.
Mijn vader zijn collega heeft ernaar gekeken en het moederbord was stuk. Na dit leuke nieuws heb ik geld lopen sparen. Nu ik heb wel geld, maar geen moederbord. Dus de vraag luid : welk moederbord in mijn computer?
Het is een mini computer.
Dualcore processor
512 mb videokaart
Meer weet ik niet.
Ik hoef niet gelijk een bepaalt type want dat kan niet met deze informatie maar ik wil wel weten in welke doelgroep ik zit. Of gelijk een type. Ik wil geen miljoenen investering maar wel een fatsoenlijke.
Ik dacht aan 50 t/m 70 euro, of is zo'n ding meer?

M.V.G
Edwin

Laatst bewerkt:
Hoi computerman23,

Het is toch noodzakelijk om aan te geven om welk type mini pc het gaat, je geeft heel summiere informatie waar mensen weinig mee kunnen.

Met mini pc bedoel ik dat hij heel klein is. Er zal dus een klein moederbord inmoeten. Verder weet ik nog wel dat het spul ddr2 was.

Oja en ooit heb ik iets gehoord. Letterlijk : "micro atx" ik weet niet wat dit betekent, de rest trouwens ook niet echt

Hoi,

Het zal mini ITX zijn, maar ook belangrijk is welke processor socket de oude heeft als je de processor wil overzetten.
Welk type bus heeft de videokaart agp, pci, of pci-e...

Als je het oude board er al uit hebt, staat daar een type nr op, of kun je in de kast kijken ?

De processor dingen weet ik niet. Wel weet ik dat de videokaart sowieso geen agp dingen zijn. En volgens mij een pci slot. Ooit heb ik bij norrod een leuk ding gekocht wat ik nog onthouden heb is dat het nvidia radeon hd. Op het doosje van honderd euro stonden ook allemaal gamers dingen dus het zal wel goed spul wezen. Sorry als ik een beetje kneuzig hiermee ben maar ik doe dit nooit. En ik kan niet in de kast kijken die staat momenteel ergens anders. Als ik een merk processor heb en weet welke socket en welk slot voor video ik heb is dat dan genoeg voor het kopen voor moederbord? Dat kan ik morgen wel regelen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik merk dat je inderdaad niet precies weet wat voor een ander belangrijk is om te weten, om je te kunnen helpen.
Dat geeft ook niet.

Wat je wel moet weten is dat als je alle andere componenten wil overzetten, heb je een moederboard nodig waarop alle componenten ook passen.
Vandaar dat ik vraag om wat meer specifieke informatie, want glazen bollen hebben we niet...;)

Als je nu eens aan je vader en/of die collega wat meer informatie vraagt en dat met dit forum deelt, zal je zien dat er sneller, en duidelijkere antwoorden komen.
We hebben echt wat meer informatie nodig.

Laatst bewerkt:
Ja snap ik. Ik zal de boel morgen wel even vragen. Wat je mij nu misschien al wel kan vertellen is hoeveel zo'n ding kost. Dan niet een precieze prijs maar is het een 50 euro 100 of 150 of kortom waar kan ik op rekenen?

Hoi,

Ik heb er daarnet verschillende bekeken, prijzen variëren nogal, heeft te maken met fabrikant, processor socket en andere componenten die aanwezig zijn op het board.
Ik denk dat je op tussen de €60 en €150 moet rekenen, dus weinig over te zeggen.
Je hebt een dual-core processor, maar dat kan Intel zijn, en ook AMD, daar zitten prijsverschillen in.

Als voorbeeld, dit prijslijstje.

als je nou eens met dat ding naar de pc winkel gaat en vraagt wat er in moet,weet je ook wat het gaat kosten

Btw: Nvidia Radeon HD videokaarten hebben ze niet :)

Nvidia heeft (voor de gewone consument): GeForce
AMD heeft (ook voor de gewone consument): Radeon

@ vanschagen en radicalgamer Jullie zijn scherper dan ik ben...:thumb:

We wachten maar op meer info van de computerman...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan