Moederbord M2NPV-VM met AMD Phenom of AMD Athon X2 6400

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik heb een Asus Moederbord M2NPV-VM met een Athlon 64 X2. Wil nu een met snellere processor upgraden. Het liefst zou ik een nieuw moederbord erin willen zetten, maar dan moet ik ook een nieuwe windowversie kopen, en dat heb ik er nier voor over.

Volgens de gegevens van Asus kan er een Athlon 64 X2 6400 in. Phenomprocessoren kunnen soms op een AM2 socket, (zonder ondersteuning met hypertransport). Bij bijv. Phenom 9750 staat een hele rij Asusmoederborden genoemd, bij Asus MN2-E, MN2-SLI, MN2-32 enz., maar niet MN2PV-VM. Kan ik er toch een Phenomprocessor inzetten (bijv. Phenom 9500 of 9750), ondanks dat die niet genoemd worden op de site van Asus. Of toch maar de Athlon X2 6400 ?
Het klopt toch dat ik een nieuwe Window-versie moet kopen, als ik het moederbord vernieuw ??

Als die niet op de CPU Support list staat zou ik het niet doen ,
doe dan maar een 6400+

Wat betreft de windowsvraag:

Het klopt inderdaad als je een oem-versie hebt. Indien je een fpp-versie hebt is er niets aan de hand en kan je zonder problemen het moederbord vervangen.

Maar: gewoon doen. Als windows niet meer werkt: activatieprocedure volgen, microsoft bellen en op alle vragen een positief antwoord geven
Staat deze windowsversie op 1 pc? 'Ja!'
Was het moederbord gecrasht ofzo? 'Ja!'
...

ik zou voor de 6400x2 gaan, want phenom processoren zijn ( na mijn ervaringen ) wat instabiel, en werken niet zoals de intel-quadcores , de 6400 daarintegen is snel en stabiel.

heb inmiddels de Athlon X2 6400+ besteld. Deze vervangt de Athlon X2 3800. Vraag: moet ik nou buiten de BIOS update, ook andere drivers installeren ??? Ik neem aan dat ik Windows niet opnieuw hoef te installeren.

denk het wel, welke bios heb je er nu op staan ?
Athlon 64 X2 6400+ (CZ),2MB,rev.F3,125W,SocketAM2 ALL 1001

en windows opnieuw installeren hoeft meestal niet bij een processor vervangen

Ik heb BIOS even opgezocht, heb deze al verschillende keren ge updated. Het

Revision Bios 1201

Normaal gezien windows niet herinstalleren.

Eventueel wel heractiveren. Als dat niet lukt toch opnieuw installeren. Dus gewoon ff proberen..

Heb de processor al binnen: Installeren is gelukt, hoefde niks verder in te stellen, bij de eerste opstart gaf hij wel een waarschuwing dat ik bios kon bijstellen.

Windows dus niet verder hoeven te installeren. Bedankt voor jullie antwoorden

Oke fijn om te horen en merk je snelheid verschil ?

Ja ik merk wel wat verschil, niet eens zo met het gebruikelijke internetwerk, maar met opstarten is hij wel wat sneller, hoewel minder dan ik verwacht had. Ik heb achteraf spijt, dat ik niet Vista 64 heb gekocht i.p.v. Vista32. Ga ook nog wat sneller geheugen plaatsen.

Ja ik merk wel wat verschil, niet eens zo met het gebruikelijke internetwerk, maar met opstarten is hij wel wat sneller, hoewel minder dan ik verwacht had. Ik heb achteraf spijt, dat ik niet Vista 64 heb gekocht i.p.v. Vista32. Ga ook nog wat sneller geheugen plaatsen.

waarom heb je spijt van de 64 bits versie?

ik had 32bits vista, maar ik vond dat al traag, daarom teruggestapt naar xp ;) loopt beter in de spellen ( vind ik )

En ik vind (zonder t) dat nog steeds heel persoonlijk. Zelf merk ik geen verschil, alles draait op Vista prima.
Ook recente tests tonen aan dat op gelijkwaardige systemen (die krachtig genoeg zijn: dat moet gezegd worden) Vista en XP vrijwel gelijk scoren, de ene keer XP beter en de andere keer Vista beter.

Maar gast0220: hij zei dat 'ie spijt had van het niet kopen van Vista x64, dus hij heeft geen spijt van x64 maar x86.

En ik vind (zonder t) dat nog steeds heel persoonlijk. Zelf merk ik geen verschil, alles draait op Vista prima.
Ook recente tests tonen aan dat op gelijkwaardige systemen (die krachtig genoeg zijn: dat moet gezegd worden) Vista en XP vrijwel gelijk scoren, de ene keer XP beter en de andere keer Vista beter.

Maar gast0220: hij zei dat 'ie spijt had van het niet kopen van Vista x64, dus hij heeft geen spijt van x64 maar x86.

thnx voor verbetering ...

Ik heb achteraf spijt, dat ik niet Vista 64 heb gekocht i.p.v. Vista32. Ga ook nog wat sneller geheugen plaatsen.

hij heeft nu dus 32 bit, en wil 64 volgens mij :P.. maar bij mij liep ook alles goed op vista, en toen installeerde ik xp nog eens, en ineens liep alles veel beter. terwijl ik daarvoor ook altijd xp heb gehad.

ik heb inderdaad Vista 32 bit, achterafgezien had ik beter Vista 64 willen nemen, heb ik bij op een andere computer geïnstalleerd, gaat sneller !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan