Moederbord merk Gigabyte kwalitatief goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste mensen,

Ik wil een nieuwe pc aanschaffen en had in eerste instantie mijn zinnen gezet op een Asus CM1831 gezet, met AMD Phenom II X6 1065T processor 8Gb geheugen, 1Tb harddisk en AMD Radeon HD6470 1Gb videokaart.
Dit systeem kost ongeveer €600 euro.

Nu kan ik van een kennis van mij een samengesteld systeem overnemen met Gigabyte GA-B75M-3DH moederbord, Intel Core i7 3770 lvy Bridge processor, 1Tb harddisk, Intel HD-video 4000 videokaart, 16Gb harddisk. Dit systeem is 1 mnd. oud en kost tevens €600 euro.

Aangezien ik al jarenlang hele goede ervaring heb met met het merk, betrouwbaarheid en de kwaliteit van het merk Asus overweeg ik nu toch om voor het Gigabyte systeem te kiezen. Ik heb ook geen idee of het Asus systeem met AMD Phenom II X6 1065T processor qua snelheid kan tippen aan het Gigabyte systeem met Intel Core i7 3770 lvy Bridge processor.

Beide systemen beschikken over zowel USB 2.0 als USB 3.0 poorten.

Wie kan mij hierin adviseren??

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Mvrgr. Mark

P.S. mijn vraag is per abuis in topic moederbord gekomen. Dit hoort in topic Aanschaf nieuw systeem.
Verzoek aan moderator om vraag naar dit topic te verplaatsen.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeker het systeem van je kennis kopen, je krijgt goed waar voor je geld. Alleen jammer dat er geen externe videokaart in zit maar je het moet doen met een onboard. Goed nieuws: als er een goede voeding in zit kan je zo een externe videokaart erin zetten. Een ATI HD 7870 zou er mooi in passen, dan kan je met die pc (ik neem aan dat 16GB Harddisk 16GB geheugen moet zijn) mooie games spelen.

Bedankt voor je snelle reactie stormbreaker. Ik bedoel met 16Gb inderdaad het geheugen ja... ;-)
En het systeem bevat een 420W voeding. De on-board grafische kaart zou volgens internet best goed zijn en zeker toereikend voor de doeleinden waarvoor ik hem gebruik want ik game nooit. Ik wil gewoon een systeem wat vloeiend zonder haperingen draait waarmee ik lekker snel kan werken, surfen op internet en wellicht in de toekomst videobewerking ofzo. Maar kan het merk Gigabyte concurreren met Asus qua kwaliteit etc..?

Ik ben al jaren liefhebber van Gigabyte. Heb nu twee systemen met Gigabyte moederborden draaien. Heb er nog twee staan, welke nog steeds werken met Gigabyte moederborden.

@crash, ben niet zo happig op Gigabyte moederborden, heb daarom maar ASRock gekozen. Ik heb nu alleen een Gigabyte videokaart, maar die is ook vervangen want was een DOA. Dat dat mij net Gigabyte overkwam, maar ja, dat kan bij ieder merk gebeuren. Las laatst dat DOA's vooral worden veroorzaakt door transporteurs die hun spullen niet goed beschermen tegen klappen en stoten tijdens het transport.

Mijn advies zou zijn ga voor het systeem met Gigabyte.
1 van de reden is mijn persoonlijke ervaring met Asus, heb al zoveel problemen gehad met deze borden.
ik heb ook in paar maanden tijd al 4 systemen gebouwd met gigabyte borden en deze werken als een trein.

@Stormbreaker,

Heb nu moederbord nummer 4 en 5 van Gigabyte draaien. Mijn eerste socket 478 moederbord was na een jaar stuk, geluid deed het niet. Is keurig en binnen twee weken gerepareerd. Daarna nooit problemen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan