Moederbord met Nvidia nForce2 chipset geschikt voor Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik ben in het bezit van een moederbord, te weten de
AOpen AK79D Max met nVidia nForce2 chipset.

Ik ben benieuwd of hierop Windows Vista te installeren is. Op de site van AOpen staan geen specifieke Vista drivers voor dit bordje maar ja...

die staan ook niet op de site van MSI voor mijn huidige KT4 Ultra, maar het werkt wel probleemloos...

Iemand suggesties of ervaringen??

Wat moet je er ook mee, op zo'n systeem, indien geript kun je ook XP gebruiken.

Tsja, wat moet je ermee.

Ik denk dat dat AOpen bordje meer te bieden heeft dan mijn huidige MSI KT4 Ultra, waar Vista overigens ook prima op draait.

Maar het Aopen bord heeft als extra's dual-channel geheugen, digitale audio, cpu ondersteuning tot Athlon 3200+, 3 IDE aansluitingen en 2x S-ata en nog heel wat meer extra's die ik prettig zou vinden om te hebben, vandaar...

Je kunt het natuurlijk altijd uitproberen met Vista drivers voor andere chipsets van nVidia, maak er een projectje van, doe ik hier ook regelmatig, heb er dan ook gewoon een lege kast met ouder onderdelen voor waar ik naar believen mee kan klooien.

Hoi !

De betr. chipset staat niet bekend als de makkelijkste met Vista, integendeel.

Maar ik weet bijna zeker dat Vista zelf zorgt voor de chipset-driver-update; dit was tenminste op een ASUS A7N8 het geval !

Wat aktivatie betreft is ie nogal moeilijk, als je begrijpt wat ik bedoel, tenzij je Vista vers in
de winkel wilt kopen.

Mocht je meer informatie willen betr. deze chipset en Vista, moet je me even een mailtje sturen.

Greetz,

Harry.

denk dat xp toch better is er voor.
zie ook geen drivers voor nforce 2 op de nvida site staan voor vista.

ga toch lekker voor win98Se .
dat loopt als een speer en geen driver problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan