Moederbord met Paralelle ATA gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Gisteren een nieuwe PC kast besteld en ik ben van plan om daar een 2e PC van te gaan bouwen. Maar nu wil daar een harde schijf [ Maxtor 250 Gb P ATA ] in bouwen met een AMD Sempron 300+ [ socket 754 ] processor.

Maar nu heb ik gezocht naar een moederbord met P ATA aansluiting maar heb deze niet kunnen vinden [ alleen maar S ATA ]

Weet iemand een adres / merk / type waar ik nog een nieuw moederbord kan vinden waarop ik mijn P ATA schijf op aan kan sluiten ???

Mijn nieuwe PC kast : +http://www.pixmania.nl/nl/nl/134339/art/cooler-master/pc-kast-centurion-5-blauw.html :thumb:

Zo te zien is het gewoon een ATX kast, dus zou je vrijwel elk gewenst moederbord kunnen plaatsen.

reactie

Crash

Natuurlijk kan dat !!! maar ik ben op zoek naar een moederbord met een Paralelle ATA aansluiting voor mijn harde schijf en deze ben ik nergens tegengekomen.

Nieuwe moederborden hebben meestal een Seriale ATA aansluiting.

K@RTJE zei:
Crash

Natuurlijk kan dat !!! maar ik ben op zoek naar een moederbord met een Paralelle ATA aansluiting voor mijn harde schijf en deze ben ik nergens tegengekomen.

Nieuwe moederborden hebben meestal een Seriale ATA aansluiting.

Alle moederborden, die je nu koopt, hebben nog steeds 2 ide controllers voor PATA schijven, dus je kunt nog steeds 4 ide devices er op aan sluiten, waaronder ook PATA schijven.
En als uitbreiding hebben ze 2, 4, of sommige zelfs 6 of 8 SATA aansluitingen extra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan