moederbord met PCIe 2.0 2x zo snel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan Horse

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hallo allemaal.

Ik had een vraag over die PCIe 2.0. ik zie nu ook dat er bij die dure moderborden staat dat ze PCIe 2.0 hebben. klopt het dat als het met een normale moederbord 70 fps is dan met 2.0 140? (met bijvoorbeeld 9600gt).

Haha, ja dat zou mooi zijn maar ben bang dat dat zo niet helemaal werkt.
Ik begrijp ook niet wat je aan 140 fps hebt als je een LCD scherm hebt wat op 60 Hz gelockt is...

PCIe 2.0 is gewoon versie 2 van de PCIe aansluiting waarschijnlijk wel sneller maar niet dubbel zo snel

Kan maar dat weet ik niet want PCIe 2.0 is gewoon een snellere/stabielere aansluiting voor snellere datatransfer van videokaarten die meer aankunnen/nodig hebben dan een PCIe

als je kijkt naar die nieuwe x38 moederborden van bijv gigabyte staat er bij dat die pci 2 heeft en 2x zo snel.

De bandbreedte van de verbinding is 2x zo groot, verder niets. De videokaart kan dus meer data verzenden/ontvangen door de alsmaar groter wordende datastroom is dit nodig. Maar je gaat er geen frame mee winnen, dit hangt nog steeds af van de kracht van de videokaart en andere componenten.

PCI-E 16x 2.0 is volgensmij hoger voor de Bus snelheid

Klopt, door de hogere kloksnelheid van de bus, wordt de bandbreedte dus vergroot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan