Moederbord Moeilijk zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartek0811

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Ik zoek een moederbord die

PCI-E x16 heeft
AGP x8 heeft
4GB ram kan hebben
socket 775
en 7.1 onboard audio heeft

Ik weet het het is niet zo makkelijk om het te vinden met mijn eisen maar ik zoek al paar dagen en ik vindt niks .
Iemand nog een idee ?

edit : het moet ATX zijn

Laatst bewerkt:
Die zijn er wel, van Asus en Asrock, o.a., maar dan draait de PCI-E bus op 4 x.

daarom en ik zoek met x16 pci-e slot

Asrock 775Dual-VSTA.

Die wou ik kopen maar ik zag dat ie x4 slot heeft en dat je niet meer dan 4GB RAM op kan zetten

Volgens mij is er geen soort moederbord dat jij zoekt met PCI-E 16x.

oow das jammer

Ik wou eerst me X800GTO op de agp zetten en later een nieuwe video kopen die pci-e is

oow das jammer

Ik wou eerst me X800GTO op de agp zetten en later een nieuwe video kopen die pci-e is

Je kan toch ook een nieuwe AGP-kaart kopen in de vorm van een ATI Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) voor nog geen €200. Kan je ook weer een tijd mee vooruit.

hmm......

Maar ik heb 2 maanden geleden me X800GTO gekocht dus dat is niet zo handig

Ok. Wanneer is ''later''?

Dan had je beter kunnen wachten met die videokaart om op het moment dat je wilt gaan overstappen naar PCI-E, een goed moederbord met een leuke PCI-E videokaart te kopen.

eigenlijk wel maar het zat zo:

Ik zei dat ik me pc ga upgraden. Dus ik check de moederbord ff wat ik allemaal inkan zetten.

Ok ik zie een agp slot , leuk . Ik zie geen PCI-e slot , minder leuk.

Ik maar 2 raamplaatsen , niet leuk . Ik check ze en ze zijn DDR , nog erger :evil:

Dus ik denk wat kan ik er toch mee........ Niet veel.
Maar ik had al wat geld gespaard. Ik denk ik ga maar eens wat RAM bij kopen zo ben ik aan 2x 512 ram gekomen. Daarna ging ik naar Polen me familie bezoeken. (ik kom uit polen:D )

Me vader (die woont daar) wist dat ik bezig ben met me pc dus hij vroeg wat ik nog nodig had.
Dat was dus die Video . We gingen naar de winkel en kregen beste AGP kaart die ze daar op het moment hadden. De X800GTO . Ik denk : LEUK :) dan heb ik al alles. Toen ik terug kwam alles lkkr inmonteren en gamen maar. Toen dacht ik inneens wat voor processor heb ik eigenlijk? Ik checkte dit ff en het was een Sempron 2800 met 1.6 Ghz.

Ik dacht : Nou en ik koop gewoon een snellere . Maar dat ging niet volgens mijn gedachten want socket was 754. Ik denk : OMG met die socket krijg je geen snellere processor meer , nah wel wat sneller maar ok. Dus ik denk ik koop een moederbord met AGP en socket 775 en PCI-e en DDR en DDR2 dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over upgraden van mijn systeem. Zo ben ik uitgekomen op Asrock 775Dual-VSTA. maar die heeft 4x PCI-e en dat is niet zo mooi.

Het is een lang verhaal maar het laat alles zien hoe ik er over dacht. Beetje N00bie.

Maar nou ben ik nog steeds op zoek naar moederbord die wel zo is net als ik dacht.

en Bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan