Moederbord MS-7504 install DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik ben nu bezig een ander moedrbord in m'n computerkast te bouwen, een MSI MS-7504 Version 1

Maar het moederbord gedracht zich momenteel vreemd.

De Bios blijft niet "staan".
En als ik een verandering aanbreng, werkt de gebruikte videokaart niet
Om maar van het videogedeelte dat op het moederbord ingebouwd is te zwijgen Werkt dus ook niet
Het lampje dat aangeeft dat er (video)contact is, wordt wel groen.
Ook bij het installeren van Win7 (met de originele DVD) stopt verdere interactie na "Windinws is loading files"

Eerst zal ik proberen de originele install DVD van het moederbord te bemachtigen en te voldoen aan de minimum eisen die gesteld woren voor dit moederbord
MS-7504 Version 1

Misschien hebben jullie nog meer tips
MVG
Jan Filarski

Goedemorgen,

Zonder videokaart blijft dan wel de bios staan ? als dat zoo is wordt de hdd gezien in de bios ?
en welke merk en type voeding heb je en eigenlijk ook welke hardware altijd makkelijk om te weten;)

Hallo Lange Pier

Ik heb bedoeld BiosUpdate opgehaald ( = 1494Km groot)

Maar hoe ik ook naar de inhoud zoek/kijk met b.v. WinRAR ,
ik zie geen inhoud, het lijkt er op dat het een slechts een lege huls is.
Dus geen Update.

MVG
Jan Filarski

Hallo Modag

Iedere keer als ik in de Bios geweest ben en deze heb geshaved, dan werkt de ingebouwde videokaart niet meer.
Dan met ik weer even de Bios resetten, weer opstarten en werkt dus de videokaart weer, tevens kan ik dan ook met <Del>, <F12> of <Tab> te toetsen
om de Bios te manipuleren. Maar nogmaals niets blijft in de Bios staan, want dan heb ik geen Video beeld meer en moet ik dus weer resetten en
komt dus de Bios weer in de oude positie
Ook werkt de Video niet meer die geintegreerd zit op het moederbord, waarschijnlijk ook een Bios aangelegenheid, want ik heb toch
(via het moederbord vanavond 2x wel beeld gehad en zonder losse videokaart dus)

Ik moet dus op de een of andere manier de Bios vervangen/updaten)
Van Lange Pier kreeg ik een link naar een Biosupdate van Fujitsu, maar daar bleek geen data in te zitten, terwijl de omvang toch 1494Kb was.
Maar ik kpn in dat ISO bestand geen data ontdekken, die ik wel nodig had om de data op een zelfstartende CD/DVD te zetten
Of vergis ik me hierin, met WinRAR kun je toch in een ISO-bestand kijken en zelfs uitpakken naar een CD/DVD om de data daarop te branden.
En dan zou ik de CD/DVD kunnen draaien op dat bewuste Systeem (MS-7504 version 1) waardoor de Bios gereset wordt.
M.a.w. ik ben afwachtend betreffende dat Bios-bestand.
Verder werk ik normaal met Win7 64-bit Professional NL, waarvan ook de bedoeling was om op bovestand System te zetten.

Oh en nu nog de Voeding:
Merk: Xilence
Passive PFC ATX 12V 2,3 550W
(www.xilence.net of www.xilence.de)

MVG
Jan Filarski

Hallo Lange Pier,

Gisteravond heb ik het battrijtje nog vernieuwd,

Maar dat te doen met die Biosupdate waar geen data in zit?
Zie boven, het uitgebreide antwoord aan: Dhr. Modag

MVG
Jan Filarski

Batterijtje al gewisseld?
En?

En waarom wil je de bios updaten? is dat wel de goede bios dan?

In die ISO staat gewoon alles, ik gebruik TotalCommander met de juiste plugin, dan kun je de inhoud zien.

Hallo Lange Pier,

Ja, ik heb het bttrijtje al 2 dagen geleden vernieuwd, gaf geen verbetering.
Nee, elke keer als ik in de Bios kom en daar iets aanpas, ook al is het nog zo weinig (b.v. de datum)
Krijg ik de videokaart niet meer aan de praat.
Dan ga ik maar weer de Bios resetten, en dan zijn dus de weinige gegevens weer uit de Bios.

Over de BiosUpdate gesproken, hoe en van wie is TotalCommander ?
En wat bedoel je met de juiste tool, zit die in TotalCommander?

MVG
Jan Filarski

TotalCommander is een bestands-manager waarmee je zeer eenvoudig en snel kunt kopiëren / verplaatsen / mappen maken, bestanden uitpakken / ftp-en etc.
Meer info hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan